Annons:
Etikettfrågor-och-problemlösning
Läst 2597 ggr
Trixter
12/1/15, 8:17 AM

Instagram hackat i iPhone?

För några månader sen upptäckte jag att nån har varit inne på min instagram och börjat följa folk som jag inte har godkänt och även ändrat min presentation. Jag bytte mitt lösenord och även min mailadress och trodde att problemet var löst.

Men jag började märka att jag fick inte upp dom orangea notiserna när jag fick nya följare/gillningar och blev misstänksam men jag hade inget konkret att gå på.

Men så idag när jag loggade in så hade jag fått en ny följare, den följaren hade en privat sida och någon har gjort en förfrågan via min insta att följa honom..

Nu vet jag inte vad jag ska göra, jag har ju bytt lösen och mail men ändå har dom tagit sig in, har min iphone blivit hackat? Jag har inte märkt något annat skumt utan det är bara instagram.

Tips tack! 🤔

Annons:
Niklas
12/1/15, 10:42 AM
#1

Finns det någon tvåstegsverifiering i Instagram? Byt lösenord igen och aktivera den i så fall.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Zpookey
12/1/15, 10:12 PM
#2

För att vara på den säkra sidan så borde du byta lösen på ditt Apple-ID också.

Trixter
12/2/15, 7:22 AM
#3

#1 Det finns ingen tvåstegsverifiering på instagram vad jag kunde hitta iaf tyvärr.

#2 Bra att du påminde mig, det hade jag inte ens tänkt på.

Det jag gjort nu är att byta lösen på insta och mailen som är kopplad till den, men det har jag ju även gjort tidigare och det hjälpte inte.. Men men får se vad som händer nu.

Tack för hjälpen!

Niklas
12/2/15, 10:50 AM
#4

#3: Har du låskod på iPhone?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Zpookey
12/3/15, 12:14 AM
#5

Om någon kommit över ditt Apple-ID/Lösen så är är det inga problem att återläsa en eventuell backup till den ny iPhone eller iPad.
Om du har Hitta min iPhone aktiverad så kan du testa att logga in på www.icloud.com och kolla om där finns enheter som inte ska finnas där. Och om det gör det så kan du låsa enheten över internet eller till och med radera den helt.
Men börja med att byta lösen till ditt Apple-ID.

Upp till toppen
Annons: