Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (1) Senaste inläggen

Appar Inställningar Tillbehör Spel iOS Nyheter Utveckling iPod iPad Apple Watch Apple CarPlay iTunes Apple ID Tips Musik Foto & film Problemlösning Varningar Övrigt om iPhone/iPad/iPod
Apple ID

"Hitta iphone" har kvar gammalt apple-ID...

2015-12-09 13:28 #0 av: satsuke

Undrar om någon kan hjälpa mig att förstå hur jag ska komma tillrätta med detta problem.

Jag har flera enheter på samma apple-ID. Med stort arbete lyckades jag ändra mitt apple-ID så att det numera funkar med epostadress och inloggning (hade kvar en gammal jobbmejl som apple-ID) på alla enheterna - utom en på en telefon. Där  funkar inte Hitta Iphone.  Den gamla epostadressen dyker upp vid inloggning på "Hitta iphone". I övrigt så funkar det  med det nya apple-ID:t även på den telefonen, det är bara Hitta Iphone som inte går att uppdatera till det nya...

Problemet är att det Apple-ID:t ju inte längre finns kvar, så det går inte att logga in på det. Jag har läst en massa frågor och svar på nätet, men ingen som haft något råd som kan hjälpa i mitt fall.

Jag behöver alltså flytta en enhet (en gammal iphone 4s) från ett icloud-konto som inte finns till ett konto som finns Galen

Hjälp???

Anmäl
2015-12-09 13:41 #1 av: Niklas

Har du alltså inte kvar inloggningsuppgifterna till det gamla Apple-ID:t eller är det raderat helt?

Vänliga hälsningar, Niklas
» Besök Apple Watch iFokus.

Anmäl
2015-12-09 13:42 #2 av: satsuke


Jag vet vad jag hade för lösenord till det gamla apple-ID:t men det kontot finns inte längre...Gråter

Anmäl
2015-12-09 13:46 #3 av: Niklas

Ring Apple eller gå till en Apple Store och be dem om hjälp då.

Vänliga hälsningar, Niklas
» Besök Apple Watch iFokus.

Anmäl
2015-12-09 13:48 #4 av: satsuke

Ja det kanske inte går att fixa själv helt enkelt....tack i alla fall

Anmäl
2015-12-09 13:51 #5 av: Niklas

#4: Nej, det låter som om du har hamnat i ett moment 22.

Vänliga hälsningar, Niklas
» Besök Apple Watch iFokus.

Anmäl
2015-12-10 00:46 #6 av: adress

Kan du inte avregistrera den helt - även  ID och ev registrering på Apple support/register / produkter. Ställa in den som ny och regga om den ( som om du sålt den).

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.