Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (1) Senaste inläggen

Appar Inställningar Tillbehör Spel iOS Nyheter Utveckling iPod iPad Apple Watch Apple CarPlay iTunes Apple ID Tips Musik Foto & film Problemlösning Varningar Övrigt om iPhone/iPad/iPod
Apple CarPlay

Storytel och Apple Carplay?

2015-12-13 09:21 #0 av: kissidor

Nån som vet om storytel idag har stöd för Apple Carplay?

Byter jobb vid årsskiftet så det blir både ny jobblur (en iPhone då alltså) och ny bil som har bla Apple Carplay inbyggt.

Storytel är en av mina nödvändigaste appar när jag kör till och från jobbet och det skulle kännas ganska beige att behöva köra den separat i hörlurar när jag i övrigt av bekvämlighets- och trafiksäkerhetsskäl tänker använda Apple Carplay (eller Android auto beroende på vilken av dem som kommer att visa sig tillgodose mina personliga behov bäst). 

Har skrivit till storytels support och frågat om detta, men tänkte i väntan på deras svar att jag kunde kolla här också, ifall nån redan använder detta idag Glad

PS. Kommer ni att starta en särskild forumdel för Apple Carplay Skämtar?

Medarbetare på Mobiltelefoner och Android

Anmäl
2015-12-13 09:38 #1 av: [Jens]

Apple CarPlay kommer absolut få en egen kategori. Ska fixa det med en gång. Glad 

EDIT: Fixat. Skämtar

// Medarbetare på AkvariefiskiPhoneiPad, MAC och Hörselskadade.

Anmäl
2015-12-13 09:42 #2 av: [Jens]

Jag kollade runt lite och det visar sig att CarPlay stöder Storytel så det ska inte vara några problem.

Anmäl
2015-12-13 09:51 #3 av: kissidor

Kalas Skrattar! Tack Jens Glad!

Anmäl
2015-12-13 09:53 #4 av: [Jens]

Du kan titta här kissidor: http://support.volvocars.com/se/Pages/article.aspx?article=134237691cec556dc0a801511ceee301

Anmäl
2015-12-13 09:57 #5 av: kissidor

Ok, intressant att se, men som jag förstår det så är detta Volvos eget appsystem, och det är inte en Volvo jag väntar på utan en Passat Glad

Anmäl
2015-12-13 10:51 #6 av: [Jens]

Men jag kan inte se något hinder. Har man en iPhone med appen Storytel så ska den stödja CarPlay. Vore korkat annars tycker jag.

Anmäl
2015-12-13 10:54 #7 av: [Jens]

http://personbilar.volkswagen.se/sv/nyheter/senaste-nytt.suffix.html/2015~2Fvolkswagen-kopplar-upp-med-apple-carplay/newsItem=-315099416.html

Anmäl
2015-12-13 11:12 #8 av: kissidor

Mja det är nog inte säkert, jag har uppfattat det som att apputvecklaren måste göra vissa anpassningar för att Apple ska godkänna den och låta Carplay stödja den. Det är ju inte jättemånga appar som stöds av Carplay. Nu har väl Apple inte varit restriktiva med audio-appar just, men jag tolkade som sagt det jag har läst som att även appen i sig måste vara anpassad - vilket ju verkar högst skäligt. Grejen är ju det att jag har läst amerikanska artiklar och där nämns ju inte storytel... Lipar

Anmäl
2015-12-13 11:17 #9 av: [Jens]

När jag läste på volkswagens länk eller var det någon annan så står det att man kan spegla med airplay och då borde det fungera.

Anmäl
2015-12-13 11:43 #10 av: kissidor

Ok, det tror jag säkert - men frågan är om det går att använda Carplay och airplay samtidigt Funderar. Aja, det visar sig - blev bara nyfiken och ville veta nu NördSkrattar

Anmäl
2015-12-13 11:51 #11 av: [Jens]

Hahaha, man blir ju så ivrig på nya teknska saker ;))

Anmäl
2015-12-14 15:33 #12 av: kissidor

enligt storytel själva har de inte det stödet:

"Hej Martina!

Tack för ditt mail. Vi finns tyvärr inte på dessa plattformar och vi har tyvärr inga sådana planer i dagsläget, men vi tar gärna emot förbättringsförslag och idéer. Jag vidarebefordrar din förfrågan och vill passa på att önska dig en fin dag!

Vänliga hälsningar,
Beatrice
Storytel"

får väl närmast intrycket att de inte ens visste vad jag babblade om Funderar

Anmäl
2015-12-14 15:49 #13 av: [Jens]

Den känslan får jag också. Jag tror inte hon vet vad du pratar om. Hon nämner inte ens att Volvo har stöd utan bara säger "Vi finns tyvärr inte på dessa plattformar"

Förstår inte varför hon säger så??

Anmäl
2015-12-14 15:57 #14 av: kissidor

att hon säger plattformar i plural är ju för att jag hade frågat om både apple carplay och android auto, men man får ändå känslan av att hon och de hon frågat inte alls vet vad det är för något i relation till iOS resp android. det borde ju kanske inte vara det mest gigantiska utvecklingsarbetet som behövs för att göra den nödvändiga anpassningen till bilgränssnittet tänker jag mig Funderar? på svaret låter det mer som att detta var helt nya och helt främmande OS Funderar

Anmäl
2015-12-14 16:02 #15 av: [Jens]

Mm du får helt enkelt avvakta eller varför inte fråga volkswagen?

Anmäl
2015-12-14 16:54 #16 av: kissidor

gitter inte försöka få tag i rätt person på vw som skulle kunna tänkas veta det Lipar. jag får väl helt enkelt tåla mig nån månad Skrattar.

det var kanske ändå nån nytta med att jag frågade storytel, så kanske i bästa fall att det händer nåt Glad. svarade på mailet jag fick också och drog på lite om hur efterfrågan på detta kunde väntas stiga nu när dessa tjänster blev tillgängliga för allt fler och att de kanske borde förbereda sig för det och iaf ta reda på vilken utvecklarinsats som behövs för de appar de redan har för de mobila OS:en - därmed har jag ju iaf påtalat att det bara rör sig om deras befintliga appar som behöver ses över och anpassas lite, och inte några helt nya appar som behöver tas fram för några helt nya och obskyra plattformar Skämtar

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.