Annons:
Etikettinställningar
Läst 1258 ggr
juliajuldurevaldsson
2015-12-16 17:28

Iphone sim

Hej!

Jag bytte skärm på min iphone 5c för ett tag sedan. Efter ca. 1 vecka så börjar simkortet (det är inte simkortet) krångla. Det börjar med att högst uppi vänster hörn så står det "ingen service" hela tiden. Blir då fundersam och går in och läser på apple support och ett av stegen man kan prova med är att starta om telefonen. Jag gör förstås detta och när den sedan startar upp igen står det bara "söker". Jag läser sedan fler steg på apple supports hemsida och ett annat steg till är att prova nollställa telefonen . Jag prövar det och sedan går den inte att aktivera igen. Dålämnade jag in den till en expert och han kunde inte fixa den. Sedan efter ca 2-3 veckor försöker jag igen. Då går det, den aktiveras med iTunes och allt är som vanligt. Idag så händer det igen, det står bara "söker", eller "inget sim".

Vad ska jag göra???? Får panik på detta nu, har inte heller råd att köpa ny telefon, HJÄLP!!!!

Annons:
adress
2015-12-16 19:03
#1

Det kan vara så att din operatör har gjort en uppdatering som du inte installerat. Ibland uppdaterar dom operatörsinställningarna. Kolla med din operatör. När du säger att du " startat om telefonen " Är det tvångsstarta du har gjort då? Avstängnings och Hemknappen nedtryckta samtidigt - till den startar om.

Människan är en konstig växt. Roten uppåt - och blana neråt.
Mac användare sedan 1985 - alla varianter av Apple.
Ha en bra dag. Bosse

Upp till toppen
Annons: