Annons:
Etikettios
Läst 1898 ggr
Blåtummen
2015-12-19 14:26

Logga in med BankID

Antog att detta av var en iOS fråga men efter att testat undrar jag…

När jag loggar in på Mina Vårdkontakter väljer jag inloggningssätt - Mobilt Bank ID  efter att personnumret angetts  trycker jag på Starta-appen" och när jag knappat in koden hamnar jag åter i Vårdguiden.  Utmärkt, bättre kan det inte bli!

Försäkringskassan, SPV och Nordea  öppnar inte BankID  appen utan den får öppnas manuellt och sedan växla åter. Minns att Nordea fungerade som Mina Vårdkontakter för något år sedan och tydligen är den inte BankID som är problemet utan hur Nordea integrerat BankID.  Vad har ni för erfarenheter?

Annons:
Silent_Hill
2015-12-19 14:43
#1

Jag får alltid öppna appen manuellt på dom sidorna jag använder vilket oftast är försäkringskassan och swedbank/swish.

MVH Silent_Hill
Sajtvärd på Vetenskap & Bröllop
Medarbetare på Wicca

[Jens]
2015-12-19 14:59
#2

För mig är det olika. En del sajter klarar att öppna appen BankID men andra inte utan jag får då göra det manuellt.

Niklas
2015-12-19 17:20
#3

Det beror på om de har byggt in det i apparna eller inte. Tyvärr har inte alla app-utvecklare koll på callback-URL:er och sånt. Jag brukar lösa det med en länk i favoritfältet i Safari.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

adress
2015-12-19 22:20
#4

Använder oftast iPad till sådana ärendet. Ifall namnintresse byggt in stöd för Mobilt Bank ID - är det perfekt att använda " delad skärm" och lägga BankID i en 3:e del. I annat fall är det dubbelklick på hemknappen som gäller - fram och tillbaka. Fungerar också ganska bra. Går ju också att använda tillbaka till Safari eller Bank ID i övre vänstra hörnet. På iPad Pro är det sällan problem med dom olika alternativen - tack vare skärmens storlek.

Människan är en konstig växt. Roten uppåt - och blana neråt.
Mac användare sedan 1985 - alla varianter av Apple.
Ha en bra dag. Bosse

Vixxen
2015-12-22 15:20
#5

¨Mycket krångel fram och tillbaka med Bank-ID…

Upp till toppen
Annons: