Annons:
Etiketttillbehör
Läst 782 ggr
Martin
12/20/15, 7:59 PM

Bra skal till Iphone 6S?

Då sitter man hastigt och lustigt med en ny Iphone 6S i handen och medan man skall börja lära sig vad som hänt sedan sist (Iphone 5S) så funderar jag på vilket skall som är bäst.

Vad har in för skal och vad rekommenderar ni?

Kraven är att det är stöttåligt då dottern, 4 år, använder telefonen ibland. Det behöver kanske inte vara värsta pansarfodralet helt inbyggt, men även förslag på de skalen tas tacksamt emot.

mvh Martin

Annons:
[Jens]
12/20/15, 8:07 PM
#1

Det var inte alltför länge sedan som MacWorld gjorde ett jättetest på 21 st skal till iPhone 6s och du finner dem här: http://macworld.idg.se/2.1038/1.609135/mobilskal-for-iphone

Kanske finns det någon som får dig intresserad. 🙂

Själv kör jag Apples egna skal och du finner dem här: http://www.apple.com/se/shop/accessories/all-accessories/cases-protection

Det jag valde är läderskalet och i färgen brun och är mycket nöjd. Däremot så har jag aldrig tappat telefonen.

Niklas
12/21/15, 9:03 AM
#2

Jag använder Apples silikonskal. Jag hade väldiga fördomar om silikon som skal och hade bara tänkt använda det tillfälligt, tills det kom ut andra bättre. Lyckligtvis visade det sig vara ett riktigt bra skal så jag kommer att fortsätta med det.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

kissidor
12/21/15, 9:25 AM
#3

så det var där alla iPhoneskal för vuxna fanns 🙂, tackar även jag för det tipset! det kan kräva lite trial and error känner jag att hitta rätta skalet för 6s plus  då den verkligen blir stor som ett hus med ett tjockt skal, samtidigt som man ogärna kvaddar en tiotusenkronors-telefon - och dessutom löper betydligt större risk att tappa en så pass stor och tung telefon 😕.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Martin
12/21/15, 2:56 PM
#4

Har haft ett silikonskal innan som jag varit ganska nöjd med, men samtidigt har jag behövt laga glaset två gånger.

Det blev till slut samma som vi kör på jobbet, Otterbox Defender-serien. Vi får se om jag står ut med det hemma också men det gör jag nog. :)

mvh Martin

adress
12/21/15, 6:35 PM
#5

Använder sedan många år BookBook till mina iPhone. Vill ha med mig kort och pengar i samma enhet. Som tur var passade samma " plånbok" för 6 + även till nya 6S+. BookBook är ju inte billiga - men välgjorda. Har tappat mina iPhone i golvet- kanske 4-5 ggr under senare år. Ingenting har hänt - en fördel med ett plånboksfodral.

Människan är en konstig växt. Roten uppåt - och blana neråt.
Mac användare sedan 1985 - alla varianter av Apple.
Ha en bra dag. Bosse

Zpookey
12/25/15, 6:55 PM
#6

Jag rekommenderar LifeProofs fodral.

www.lifeproof.com
Finns på en massa olika svenska sidor som t ex iphonebutiken.se

Vill man ha ett billigt standardskydd så kan man köpa detta.
Brukar själv växla mellan de två beroende på ifall jag ska ut i skog, mark, strand, hav eller om jag bara ska ha den i vardagen.

Annons:
Upp till toppen
Annons: