Annons:
Etikettinställningar
Läst 3254 ggr
Mysan_
12/21/15, 7:30 PM

Vad är det med utrymmet i iPhone?

Alltså allvarligt, jag blir snart förbannad! Jag har en vi iPhone 4s som har världens sämsta utrymme. Jag har en installerad app, 93 bilder och en video på 8 sekunder. 83,3 MB tillgängligt. Det är ju sjukt! Kan inte ha dom appar jag vill ha eller någonting, kan knappt använda den. Jag kan inte ha dom appar jag vill ha för då kan jag inte ta kort. Det står att den ska ha 6,1 GB att fylla, och av det har jag 83,3 MB tillgängligt. Det här används: Bilder och kamera: 242 MB Mail: 74,0 MB (hjälper inte att radera) Instagram: 41,0 MB Meddelanden: 19,1 MB Safari: 18,4 MB Kontakter: 14,9 MB Kalendrar och påminnelser: 512 K Och tillsammans blir inte det ens 1 GB. Det ändras hela tiden, även fast jag inte gör något. Jag kan ha låtit den ligga bara och så vips har 10 MB försvunnit från tillgängligt utrymme. Tidigare idag hade jag även snapchat, whatsapp och kik, och 2 andra videos, men jag skulle göra en sak med en ny app som resulterade att jag var tvungen att radera alla appar. Jag raderade den appen igen sen, och då hade jag helt plötsligt bara nog med utrymme för att ladda ner instagram. Det här är helt sjukt och snart kommer jag inte kunna använda min telefon. Jag har fått råd om att återställa den, men det tänker jag inte göra för då försvinner allt, till och med Apple-ID som var svårt att fixa. Usch, kommer aldrig mer skaffa någon Apple produkt. Vad sjutton beror det på?! Jag blir förbannad!

Annons:
[GråHäxa]
12/21/15, 7:45 PM
#1

Jag har precis samma problem med min iphone 4s också! Hoppas att du får något bra svar.

_Fisken
12/21/15, 7:51 PM
#2

Jag har dotterns 4s som vägrar å starta. Snart klipper jag till den med en hammare!

Mysan_
12/21/15, 7:58 PM
#3

#1 Vi får hoppas att någon svarar! Det är så jobbigt!

#2 Usch! Verkar som 4s är dåliga! Alternativt tänker jag skaffa någon av 5ans modeller eller en Samsung.

Går det att införskaffa ett extra minneskort? För såhär kan jag inte ha det och jag kan inte bara köpa en ny telefon för några tusen nu på en gång.

[GråHäxa]
12/21/15, 8:09 PM
#4

#3 Jag tror det är just det man dessvärre inte kan göra, skaffa ett extra minneskort alltså. Det var därför 4s var billigare om jag förstod det rätt när jag köpte den.

Mysan_
12/21/15, 8:12 PM
#5

#4 Åh, det är ju bara skräp! Är dom andra iPhone-modellerna (5, 5s, 6 osv.) också så?

[GråHäxa]
12/21/15, 8:29 PM
#6

#5 Jag vet inte säkert man han i affären sa att det i stort sett är utrymmet man betalar för. Därför är det gjort så att man inte kan köpa extra minneskort utan i stället skall vara tvungen att köpa en dyrare mob med mer utrymme. Rätt fult tycker jag :(

Annons:
Mysan_
12/21/15, 8:34 PM
#7

#6 Vad dumt. Jag hoppas verkligen det löser sig för oss båda, det är ju verkligen jobbigt. Jag är nästan tvungen att köpa en ny, för såhär funkar inte, jag vill ju kunna "använda" min telefon :(

[GråHäxa]
12/21/15, 8:58 PM
#8

#7 Ja vi får hoppas någon vet vad vi kan göra åt detta störande problemet. Det enda jag fått höra är väll om man skaffar iCloud, så att man kan förvara bilder och sånt där ist men det är ju ändå något som är konstigt med minnet i telefonen.

_Fisken
12/21/15, 9:14 PM
#9

Det är nån Jens här som säkert kan hjälpa er.

Niklas
12/21/15, 9:20 PM
#10

Har ni gjort omstarter av telefonerna? Börja med det annars. Lägg gärna in skärmdumpar som visar vad som tar lagringsutrymme sen (Inställningar > Allmänt > Lagring och iCloud-användning > Hantera lagring).


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Mysan_
12/22/15, 7:45 AM
#11

Nu har jag 267 MB tillgängligt helt plötsligt! Posetivt, visst, men det är lite konstigt hur det kan "variera" så mycket, och det är ändå ganska lite.

[Outlawly]
12/22/15, 7:58 AM
#12

Offlinelistor på Spotify kan ta mycket plats. Men det kanske du inte har

Mysan_
12/22/15, 8:04 AM
#13

Nix, har inte Spotify. Det sägs kosta pengar, men appen är gratis att ladda hem, är det någon som vet?

Annons:
lollynonna
12/22/15, 8:30 AM
#14

#13 Appen är gratis, men premium kostar. Fast det är lika bra att ha premium, för att gratisversionen är skitdålig…

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Mysan_
12/22/15, 8:57 AM
#15

#14 Jaha! Men är det värt att testa?

lollynonna
12/22/15, 9:10 AM
#16

#15 Du kan ju alltid prova men jag tycker att premium är tusen gånger bättre👍

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Mysan_
12/22/15, 3:02 PM
#17

#16 Okej, jag föredrar gratis 🙂

_Fisken
12/22/15, 3:03 PM
#18

Premium (99kr/mån) är oslagbar.

[Jens]
12/22/15, 5:36 PM
#19

Ni som har problem med utrymme. Har ni tittat på detta inlägg? http://iphone.ifokus.se/articles/566bda028e0e7471800016c9-att-frigora-utrymme-pa-din-iphone?discussions-2

Sedan så vill jag gärna att ni laddar ner 'iCloud för windows' och kollar vad ni har på lagringsutrymmet. Alltså klicka på knappen Lagring. Kan vara så att ni har en massa säkerhetskopior som ligger och skräpar. https://support.apple.com/sv-se/HT204283

_Fisken
12/23/15, 7:36 AM
#20

Ursäkta en novis men menar du att iCloud är en direkt spegling av telefonen? Av HELA telefonen?

Annons:
Niklas
12/23/15, 7:47 AM
#21

#20: Ja.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

_Fisken
12/23/15, 7:53 AM
#22

Då vill jag gärna ha ner datat som ligger på iCloud i ett stycke till iTunes så jag kan göra en Återställning med den kopian. Hur?

Niklas
12/23/15, 8:54 AM
#23

#22: Det kan du inte. Däremot kan du återställa direkt från iCloudkopian.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

_Fisken
12/23/15, 9:04 AM
#24

Nja. Där håller jag inte riktigt med dig. Inte operativet. Bara enskilda bilder och kontakter. Men rätta mig gärna om jag har fel.

Niklas
12/23/15, 9:47 AM
#25

#24: Ja, okej, versionen av iOS följer inte med om de skiljer sig åt. Bilder, kontakter, inställningar och vilka appar som var installerade är sånt som finns i iCloudkopian.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

_Fisken
12/23/15, 9:54 AM
#26

Du kan jag ställa mig frågan varför operativet ligger i iCloud.  
Det är just det jag vill ha ner på min laptop för då kan jag använda iTunes för att återställa telefonen.

Niklas
12/23/15, 1:24 PM
#27

#26: Ligger operativsystemet i iCloud? Var har du sett det?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
_Fisken
12/23/15, 2:19 PM
#28

Nja, jag antog det för det var mer än 2.6 GIG där. Så många bilder var det inte tyckte jag.

Niklas
12/23/15, 2:52 PM
#29

#28: Nej, men det är som sagt inte bara bilder.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

[Jens]
12/23/15, 3:09 PM
#30

Det finns även säkerhetskopior som man ska kolla extra noga på för man behöver inte alla där utan enbart den senaste kopian.

adress
12/23/15, 11:52 PM
#31

#0 Tror ändå du har dubletter av bilder - utan att veta om det. Finns program för att ta bort dubletter. Mail skall helt klart försvinna om du radera/tömmer papperskorgen. Har ca 2500 bilder och 50 videor som tar 2.6 GB av minnet. Så ngt fel är det med ditt utrymme.

Människan är en konstig växt. Roten uppåt - och blana neråt.
Mac användare sedan 1985 - alla varianter av Apple.
Ha en bra dag. Bosse

_Fisken
12/24/15, 8:54 AM
#32

Ja, snart är detta problem ett minne blott för ser ni nåt blänkande på natthimlen inatt så är det inte de Tre Vise männen som kommer utan det är min dotters iPhone som jag skickat i omloppsbana runt jorden!

[Jens]
12/24/15, 9:34 AM
#33

Hahaha _Fisken ! Inte ge upp nu… synd att du inte bor i närheten för jag skulle kunna hjälpa dig annars.

Zpookey
12/25/15, 7:27 PM
#34

#0
Koppla in iPhonen i datorn och starta iTunes så ser du vilken kategori det är som tar upp plats. Brukar oftast vara musik.

#20, #21 och #26
Operativet ligger inte i iCloud. Det enda som ligger där är bilder och dokument och data från de olika apparna man har installerade…som t ex sparade spel och inställningar för apparna.
Appar och sånt behöver inte ligga i iCloud eftersom att de finns på AppStore och tankas automatisk ner därifrån när man återställer backupen från iCloud.
Så nej, det är inte en fullständig backup som ligger i iCloud. Fullständiga backuper går bara att ha i datorn.

Vill du ha din säkerhetskopia på datorn istället så kopplar du in din iPhone i datorn och väljer i iTunes att du vill ha säkerhetskopian lokalt istället för i iCloud.
Denna inställningen behöver du bara göra en gång och du kan även välja om synkningen ska ske med eller utan kabel.

Skillnaden på iTunesbackup och iCloudbackup
https://support.apple.com/sv-se/HT204136

Annons:
Upp till toppen
Annons: