Annons:
Etikettövrigt-iphone-ipad-ipod
Läst 2135 ggr
nellie.p
2015-12-22 16:57

Tappat iPhone i toaletten

Hade mobilen på toalettlocket sen gled den ner bakom och ner i vattnet, den låg där i två sekunder och inte mer. Allt funkar flawless förutom ljudet som försvann, det går inte att spela upp från t.ex. Spotify och jag kan inte prata i telefon med någon utan hörlurar. Kommer ljudet tillbaka någon gång? Har rensat hörlurshålet med tandpetare och lagt mobilen i ris i en timme. Har låtit den vila i 8 timmar idag. Är det bara vatten som täpper till så inget ljud kommer ut?

Annons:
smellcaramell
2015-12-22 17:03
#1

kan vara kortslutning någonstans, blir elektriskutrustning blöt/fuktig ska man genast plocka ut batteriet om det går, annars stänga av direkt, sedan plocka isär i så små delar det går utan att skada utrustningen och sedan låta torka läänge(på typ en fönsterbräda ovanför ett element eller liknande), när den är helt torr sätter man ihop den igen och provar starta, samt hoppas på det bästa.

En telefon som man kan plocka ur batteriet ur låter jag som regel torka minst 3 dagar, helst mer.

Tyvärr låter det som att du får lämna in din telefon om den inte blir bättre när den torkat helt.

nellie.p
2015-12-22 17:37
#2

Kan säga att ringsignalen och liknande funkar, dock inte ljudet från tangentbordet och musikappar eller videoklipp från kamerarullen

[Jens]
2015-12-22 17:38
#3

Lagt mobilen i ris i en timme är ingenting. Det borde vara minst 5 dagar.

nellie.p
2015-12-22 18:20
#4

Men det går framåt! Ljudet från tangentbordet kommer tillbaka, det låter 2-3 gånger, sen försvinner det och kommer tillbaka. Ska lägga mobilen i ris under natten och morgondagen. Flyger till Paris snart så jag har inte all tid i världen.

[Jens]
2015-12-22 18:20
#5

😃

nellie.p
2015-12-22 18:23
#6

Ljudet har kommit tillbaka! Säkert vattnet som har täppt till och släppt nu :D Nu behöver jag inte gå runt med hjärtklappning mer

Annons:
nellie.p
2015-12-22 18:30
#7

Men ska jag låta mobilen "vila" eller är den helt återställd och kan användas? Vill inte döda mobilen :P

[Jens]
2015-12-22 18:33
#8

Jag tycker dock du ska lägga den i ris tills du åker för ris tar bort fuktigheten och om det finns lite kvar så är det bra att ta bort mer utav det.

Niklas
2015-12-23 07:25
#9

Finns det fukt kvar i telefonen riskerar du kortslutning. Gör som Jens skriver för att minimera risken.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Upp till toppen
Annons: