iPad

Ljudproblem iPad PRO

2015-12-27 13:57 #0 av: Lars N

Jag har nyss köpt en iPad PRO och blir så förbryllad över att ljudet inte fungerar riktigt som det skall.
I Aftonbladets app finns inget ljud till filmklippen. Om jag söker en film i Google finns inget ljud med mindre än att jag öppnar den i Safari. I min iPad Air var detta aldrig något problem.
Någon som vet vad detta kan bero på?

Anmäl
2015-12-27 15:22 #1 av: [Jens]

Tycker du ska gå till en Apple butik och få hjälp eller åtminstone ringa dem eftersom du har full support och garanti för din iPad Pro.

// Medarbetare på AkvariefiskiPhoneiPad, MAC och Hörselskadade.

Anmäl
2015-12-27 19:15 #2 av: Lars N

Jo, jag ringer imorgon. Jag tänkte kanske att det var något som var enkelt avhjälpt nånstans.

Anmäl
2015-12-27 19:17 #3 av: [Jens]

Jag tycker det inte låter så enkelt med tanke på att du har haft en iPad innan. Har du gjort en ominstallation av den vilket jag tror du redan gjort och det har inte hjälpt ?

Anmäl
2015-12-27 20:48 #4 av: Lars N

Jag har haft en iPad Air i två år. Häromkvällen gjorde jag helt enkelt en överföring via ITunes av allt innehåll från den till den nya iPad PRO.
Tror du att något kan ha gått fel då?
Skulle du göra om det?

Anmäl
2015-12-27 21:03 #5 av: [Jens]

Nej det tror jag inte men det betyder inte att du har gjort en ren ominstallation på enheten men det är bättre att du tar det med support så allt går rätt enligt deras garanti-ärenden så att säga. De är väldigt trevliga att ha att göra med då jag har pratat med dem angående ärenden via mitt jobb som IT-tekniker.

Anmäl
2015-12-27 22:53 #6 av: adress

Är det bara Aftonbladet du inte har ljud igenom - eller andra sidor också ?
Är det via deras app - eller via Safari ?
Har inga problem med ljudet på min iPad Pro.

Anmäl
2016-01-11 03:28 #7 av: rebz

Har man ipaden på ljudlös så måste man välja att sätta på ljudet för att höra ljud från bland annat Aftonbladet. Är så på iPhone med om man har den på ljudlös.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.