Annons:
Etikettfrågor-och-problemlösning
Läst 2346 ggr
ak1895
2015-12-28 14:54

Jailbreaka iPhone 5s

Köpte nyligen en iPhone 5s och upptäckte snabbt att kameraljudet ej går att stänga av. Det visar sig att modeller från Asien inte tillåter detta för att undvika att man ska kunna fota upp under exempelvis tjejers kjolar etc. obemärkt, men jag tycker det är superstörigt och tydligen måste telefonen jailbreakas för att problemet ska kunna åtgärdas. Jag har aldrig jailbreakat förut och skulle vilja veta dels hur jag gör det smidigast och vad det innebär för telefonen efteråt, snälla hjälp!

Annons:
[Jens]
2015-12-28 15:03
#1

Som det ser ut idag så kan du endast jailbreaka upp till iOS 9.0.2 och har du en nyare Version i din telefon så kan du inte göra det i dagens läge. Det är alltid en risk att jailbreaka en telefon men jag har inte hört någon som har haft problem med det utan det fungerar bra om man vet var man ger sig in på.

Att jailbreaka telefonen ökar risken att få virus också i telefonen men håller du dig bara till just denna app för att ta bort ljudet vilket jag inte stör mig alls på så ska det nog gå bra. 

Här finner du allt om hur du går tillväga för att jailbreaka din telefon och det är väldigt lätt att göra det. http://www.idownloadblog.com/jailbreak/

Jag tycker dock att det är konstigt att Apple har gått med på ett sådant krav att det 'måste låta när man tar en bild'. Har aldrig hört att Apple har gett sig vika för en regel som är så simpel. Jag stör mig inte alls på klickljudet utan tycker det är bra att den finns.

adress
2015-12-28 15:32
#2

#0 Varför inte bara sätta på" ljudlös" med knappen ovanför volymknapparna.

Människan är en konstig växt. Roten uppåt - och blana neråt.
Mac användare sedan 1985 - alla varianter av Apple.
Ha en bra dag. Bosse

ak1895
2015-12-30 16:43
#3

#2 Det hjälper alltså inte eftersom telefonen är programmerad så kameraljud-filen ej går att stänga av om man ej raderar filen via jailbreak

[Empisen]
2016-01-08 11:04
#4

Så det görs speciella iPhones i Asien eller jag förstår inte? Köpte du den begagnad då?

adress
2016-01-09 16:22
#5

#3 Fungerar i mitt fall. Dessutom nödvändigt - då jag kör en streamer som inte mår bra av extra varningsljud i olika former - typ knappljud och varningsljud. Har gjort det både på 5s och 6. Kör iPhone 6S plus och senaste iOS.

Människan är en konstig växt. Roten uppåt - och blana neråt.
Mac användare sedan 1985 - alla varianter av Apple.
Ha en bra dag. Bosse

Upp till toppen
Annons: