Annons:
Etikettapple-id
Läst 2005 ggr
Persingen
1/14/16, 8:40 PM

iphone 4 bortom all hjälp......eller?

På lulaftonen köpte jag en begagnad iphone 4 till min 12-årige son, från en seriös butik i Örebro. De förklarade för honom hur den skall startas och användas, allt var frid och fröjd. Efter ett tags användande kom sonen på att det saknades App-store på telefonen. Han började att försöka ladda ned appen och då började allt elände. 

Telefonen ar låst totalt. När han startar telefonen kommer man till, land, språk,  välj wiifi etc sedan kommer ett inloggnings fönster för iCloud. Där stannar det hela. Han har ingen susning om han har ett logg in för iCloud eller något Apple ID. Vi har ett A4 ark full med tänkbara användarnamn och passwords men efter flera dagar har vi ej lyckats att komma in i telefonen.

Jag tog kontakt med Apple Support, de är mycket sericevänliga och vill verkligen hjälpa dig. Nämnas skall att vi förlorat kvittot på köpet som Apple kräver för att kunna hjälpa dig. Jag bad butiken om ett dublett kvitto men Apple Security godkänner ej detta. I alla fall har de guidat mig igenom alla tänkbara lösningar, men vi har ej lyckats. Känns som jag slängt pengarna i sjön.

Finns det någon som är haj på iPhone 4 vore jag tacksam för hjälp .

Ännu tacksammare skulle min son Per vara som blev utan julklapp.

Hälsningar

Anders

Annons:
adress
1/14/16, 9:49 PM
#1

Vad händer om du gör en " Återställning " genom att hålla ner hemknappen och strömbrytaren samtidigt till telefonen startar om? Försöker ni starta telefonen i telefonen direkt - eller i iTunes på datan? Har den fungerat tidigare - efter ni köpt den? Var " hitta min iPhone" aktivt ( i iCloud) när ni löpte den ?

Människan är en konstig växt. Roten uppåt - och blana neråt.
Mac användare sedan 1985 - alla varianter av Apple.
Ha en bra dag. Bosse

Persingen
1/15/16, 8:14 AM
#2

Vi kommer inte ihåg inloggningrna på vare sig iCloud, AppleId och vad mer det kan vara.

Majaa12
1/15/16, 3:45 PM
#3

Kan ni inte skapa ett nytt appleID?

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

[Jens]
1/15/16, 4:20 PM
#4

Har ni kvar kvittot för inköp av telefon som bevisar att ni äger denna telefon så kan ni kontakta Apple och de låser upp telefonen åt er men då måste det finnas ett bevis på att ni äger den.

Upp till toppen
Annons: