Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (1) Senaste inläggen

Appar Inställningar Tillbehör Spel iOS Nyheter Utveckling iPod iPad Apple Watch Apple CarPlay iTunes Apple ID Tips Musik Foto & film Problemlösning Varningar Övrigt om iPhone/iPad/iPod
Problemlösning

Kontakter i iOS synkas inte med exchange

2016-01-18 14:36 #0 av: kissidor

jag har ett allvarligt problem med detta i en iPhone 6s plus med senaste iOS-uppdatering. mail och kalender synkas snällt som det ska, men inte kontakterna från företagets Outlook, och det är dem jag verkligen behöver ha. med samma inställningar i min androidtelefon synkas även kontakterna. lyckades få en vag uppfattning om att det eventuellt kunde löna sig att stänga av kontaktsynken på andra konton så det gjorde jag, men det hände inget för det

Medarbetare på Mobiltelefoner och Android

Anmäl
2016-01-18 15:16 #1 av: kissidor

kan komplettera med att kontakterna är inte synliga i min androidtelefon heller, men där kommer de fram när jag börjar skriva på ett namn, och så står det "katalog xxxx.se" ovanför kontakten (där xxxx står för företagets namn).

och att maila från iPhonen till kontakter inom företaget går också bra, där kommer företagets kontakter upp bland de föreslagna när jag börjar mata in ett namn

Medarbetare på Mobiltelefoner och Android

Anmäl
2016-01-18 16:00 #2 av: [Jens]

Du har provat att radera kontot i iPhone och sedan lagt tillbaka det? Sedan så måste jag fråga lite barnsligt (vet ju att du är tekniskt) om kontakter är förmarkerad för att synkas? Som företag brukar de oftast använda SSL så det är i bockad också (finns under Avancerat)?

// Medarbetare på AkvariefiskiPhoneiPad, MAC och Hörselskadade.

Anmäl
2016-01-18 17:09 #3 av: kissidor

kontakter och SSL är markerade ja, som du egentligen visste SkämtarSkrattar- men ibland glömmer man ju det som är mitt framför näsan föralldel Glad.

provade nu att ta bort det och lägga in igen, ingen skillnad Ledsen

Medarbetare på Mobiltelefoner och Android

Anmäl
2016-01-18 17:29 #4 av: [Jens]

.. och du har självklart hört med några andra på ditt jobb som har liknande problem? Som har iPhone etc etc ?

// Medarbetare på AkvariefiskiPhoneiPad, MAC och Hörselskadade.

Anmäl
2016-01-18 17:34 #5 av: kissidor

har inte gjort det än, för jag trodde att problemet var mycket enklare att lösa, att det helt enkelt var någon inställning jag missat.

Medarbetare på Mobiltelefoner och Android

Anmäl
2016-01-18 17:45 #6 av: [Jens]

Näe, det känns inte så eftersom jag själv kör iPhone med kalender och kontakter via jobbet exchange och har inga problem med det.

// Medarbetare på AkvariefiskiPhoneiPad, MAC och Hörselskadade.

Anmäl
2016-01-18 19:58 #7 av: kissidor

Ja det här är uppenbarligen ett väldigt speciellt problem, jag har satt myror i huvudet på en hel hoper människor i iphonetråden på swedroid också Funderar. Med tanke på hur katalogen är "osynlig" även i min Android även fast kontakterna finns där och kommer fram vid sökning så börjar jag tro att det är nåt jätteannorlunda  som IT på jobbet har gjort och inget i någon av telefonerna. Sen är ändå frågan vad som är skillnaden i hur de hanterar det Funderar

Medarbetare på Mobiltelefoner och Android

Anmäl
2016-01-18 20:20 #8 av: [Jens]

Hmm, skulle vara intressant att se hur de lägger upp en person i exchange kontakt-bok Jag ska visa dig ett exempel . Har du tillgång till jobbet mail webbaserat?

Jag skickar dig en bild via PM.

// Medarbetare på AkvariefiskiPhoneiPad, MAC och Hörselskadade.

Anmäl
2016-01-18 20:26 #9 av: kissidor

Ja det har jag Glad

Medarbetare på Mobiltelefoner och Android

Anmäl
2016-01-18 20:27 #10 av: [Jens]

Har skickat PM.

Det kan ju tänkas vara så att de på jobbet har satt informationen på 'fel ställe' som inte t ex iPhone uppfattar som rätt rad att läsa. T ex så ska förnamn vara på "Namn rad 1" och inte "Namn rad 2". Nu är det vilda gissningar =)

Jag har upplevt en gång för länge sen där en kontakt inte syntes men när jag skrev hans namn så dök den upp men jag kunde inte i min vildaste fantasi förstå varför det var så. Det visade sig då att det kom från min gamla hotmailkonto där jag hade enbart synkning på enbart kontaktboken och jag hade lagt namnet på fel rad.

// Medarbetare på AkvariefiskiPhoneiPad, MAC och Hörselskadade.

Anmäl
2016-01-18 20:48 #11 av: kissidor

Problemet är löst :)! Jens fick in mig på rätt spår, inne på webbmailen hittade jag en inställning för vilka mappar som skulle synkas med Exchange, och kontakterna var inte ibockade - it-killen tycks helt enkelt ha missat detta när han installerade mina grejer!

Medarbetare på Mobiltelefoner och Android

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.