Annons:
Etikettfrågor-och-problemlösning
Läst 1524 ggr
Joalundo
1/27/16, 1:14 PM

Hjälp att hitta vad som tar plats i iPhone

Har googlat med diverse olika formuleringar och letat på alla möjliga sidor efter svar, men inte blivit klokare. Nu ska jag höra med er, kanske finns någon här som varit med om detta. Min iPhone 5c har börjat krångla och påstå att jag inte har ngt lagringsutrymme kvar. Har varit in på lagringshantering och sett vad som drar utrymme, men fattar inte problemet. Exempelvis har jag 15 bilder sparade och ändå tar den filen 147 MB. Har raderat listor på Spotify och tagit bort offline läget, raderat samtalslistor, mess, arkiverat whats app och raderat ungarnas spel. Dock händer absolut INGENTING med lagringsutrymmet efter detta. Kan tillägga att jag endast har fyra appar. Och ingenting går ens att uppdatera. Jag blir tokig på detta; vad är felet??? Någon som kan komma med gissningar? Tack på förhand.

Annons:
Niklas
1/27/16, 1:45 PM
#1

Har du tittat att det inte ligger några bilder i mappen senast raderade i Bilder? Har du provat att göra en Omstart av iPhone?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Joalundo
1/27/16, 2:21 PM
#2

Hej Niklas, Japp, kollat och rensar även där.. Gjorde just en uppdatering och Omstart, vilket resulterade i att jag åtminstone kunde uppdatera en app och frigöra 300 MB. Fattar ändå inte varför bilderna tar så sjukt stor plats, podcast kommer tvåa, och där har jag ingenting sparat eller olyssnat ens. 😨

Niklas
1/27/16, 4:00 PM
#3

#2: Har du någon film bland bilderna?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Joalundo
1/27/16, 4:13 PM
#4

Nej, inte det det heller…😔

Niklas
1/27/16, 4:25 PM
#5

#4: Hur mycket plats tar podcasterna?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Joalundo
1/27/16, 6:35 PM
#6

Den appen tar 110 MB, men som sagt, har inget sparat där, är det inte lite mysko att den ändå är så stor?

Annons:
Niklas
1/28/16, 10:11 AM
#7

#6: Är det Apples app du använder?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Joalundo
1/28/16, 10:47 PM
#8

Ja, den som kom med telefonen, så att säga.

Niklas
1/29/16, 7:51 AM
#9

#8: Det enda jag kommer på då är att testa att göra en Återställning till en säkerhetskopia och hoppas att det rensar bort oanvänt utrymme.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Joalundo
1/29/16, 7:59 AM
#10

Tack för ditt engagemang, Niklas. Jag ska lämna in telefonen på skärmbyte, då jag till råga på allt lyckades tappa den i golvet igår, och tänker att jag kanske kan få hjälp i den butiken.. Jag är så pinsamt okunnig i dessa frågor och känner att jag gjort allt jag kan nu. Men tack snälla för din tid. 😊

Niklas
1/29/16, 10:18 AM
#11

#10: Hoppas det löser sig då. Innan du lämnar in den för reparation tycker jag att du ska Synka den med iCloud så att du har en säkerhetskopia om något händer.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Upp till toppen
Annons: