Problemlösning

Telefonsamtal går inte till BT headset

2016-01-30 18:04 #0 av: kissidor

jag har en iPhone 6s plus samt en androidtelefon samtidigt anslutna till ett sony sbh20 BT headset när jag kör bil, och så lyssnar jag på storytel - ibland från iPhonen och ibland från androiden. 

saken är den att när det ringer i iPhonen så går inte samtalet att föra genom headsetet utan det hamnar i telefonen när jag svarat. det ringer i headsetet och storytel pausas som det ska, oavsett vilken av telefonerna jag lyssnar från - men när jag svarat (vilket jag gör på telefonen, inte på headsetet) så hamnar samtalet i iPhonen vilket absolut inte är som jag vill ha det. i androidtelefonen uppför det sig som det ska, så vad är det för inställning eller nåt jag missat i iPhonen?

Medarbetare på Mobiltelefoner och Android

Anmäl
2016-01-31 15:16 #1 av: adress

Vad har du för inställning under Inställningar - Hjälpmedel - Röstsamtalshantering ?

Anmäl
2016-01-31 15:34 #2 av: kissidor

Det står automatisk, måste det vara BT headset? Men det blir väl inget krångel med att svara i telefonen då när headsetet inte är inkopplat hoppas jag?

Medarbetare på Mobiltelefoner och Android

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.