Annons:
Etikettfrågor-och-problemlösning
Läst 1356 ggr
gerbil123
2016-02-10 09:55

IPhone 6 dör och startar

Jag har precis fått tillbaka en Iphone 6 ifrån Telenor butiken eftersom min gamla gick sönder. Den mobilen jag fick tillbaka är förmodligen inte helt ny, utan en utbytes mobil som någon lämnat in för att byta mot en nyare modell.

Det var inga problem i början, men nu efter ca 5 dagar har den börjat vara jättekonstig. Den dör så fort jag inte använder den och tar uppemot 30 min att starta igen och fastnar på äpple loggan och ligger där och tuggar, och detta händer som sagt  efter iprincip varje gång jag låser mobilen. När jag väl fått igång den och använder den fungerar den helt som vanligt.

Vet ni vad det kan vara för problem?? Borde jag uppdatera den till senaste uppdateringen och se om det hjälper? Eller ska jag bara lämna in den till Telenor och be om en ny??

Tack på förhand, mvh

Mvh

kika gärna in på min blogg www.ellasylvander.devote.se

Annons:
[Jens]
2016-02-10 11:49
#1

Prova att göra detta först:

Börja med att du gör en säkerhetskopia från din telefon till din dator och jag brukar även göra en säkerhetskopia till iCloud för att ha dubbla säkerhetskopior ifall något skulle hända.

1. Ladda ner den senaste versionen av iTunes till din dator.

2. Stäng av din iPhone.

3. Håll in hemknappen.

4. Koppla in sladden på din iPhone samtidigt som du fortfarande håller hemknappen inne.

5. (Håll fortfarande ner hemknappen) Koppla din iPhone till datorn och följ instruktionerna.

Upp till toppen
Annons: