Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (1) Senaste inläggen

Appar Inställningar Tillbehör Spel iOS Nyheter Utveckling iPod iPad Apple Watch Apple CarPlay iTunes Apple ID Tips Musik Foto & film Problemlösning Varningar Övrigt om iPhone/iPad/iPod
iTunes

Lägga ihop ljudfiler till en fil

2016-02-27 15:10 #0 av: Flee

Jag har flera ljudböcker på CD som jag vill få in i min Ipod. Har lagt över CD-skivorna på datorn men där blir det massor med mp3filer, 1 för varje kapitel och det blir så rörigt i itunes och alla filer ligger i fel ordning. 
Finns det något där jag kan lägga ihop alla mp3filer till en mp3fil så att jag kan lyssna i ordning?

Anmäl
2016-02-28 09:54 #1 av: Niklas

Prova med GarageBand.

Vänliga hälsningar, Niklas
» Besök Apple Watch iFokus.

Anmäl
2016-02-29 22:09 #2 av: Record

Filnamnen måste följa ASCII-tabellen stigande, om det är spelbara, tysta perioder med en tom fil utan ljud.

Anmäl
2016-03-01 22:39 #3 av: Flee

# 2 oj det där förstod jag ingenting av..

Anmäl
2016-03-02 07:49 #4 av: Niklas

#3: Filnamnen kan exempelvis följa alfabetisk ordning. Om man sorterar filerna alfabetiskt ska de hamna i den ordning de ska spelas upp. Exempelvis A, B, C, och så vidare.

Vänliga hälsningar, Niklas
» Besök Apple Watch iFokus.

Anmäl
2016-03-02 17:32 #5 av: Flee

# 4 Jo det vet jag men det är ändå bökigt. Vill få ihop dem till en fil. 

Anmäl
2016-03-02 21:25 #6 av: Record

Skava ihop dem med "Merge" kommandot.

Anmäl
2016-03-02 22:24 #7 av: Flee

# 6 Hur gör jag det?

Anmäl
2016-03-02 22:37 #8 av: Record

Gå till "kör" skriv cmd,  gå till C:\, med cd.. + retur. Tryck ner Alt (grå) +\  -merge?

Då får du se vad man kan göra ordagrant med kommandot. När du vet allt du vill ha, så skriv EXIT + retur så är du till baka i sagovärlden.

I mitt tidigare inlägg, fick ja uppfattningen att du ibland ville byta enstaka "låtar".

Anmäl
2016-03-03 23:18 #9 av: Flee

# 8 Förlåt för min okunskap men vart skriver jag cmd? Beskriv gärna lite mer så jag förstår.

Anmäl
2016-03-04 14:01 #10 av: Record

Längst ner i vänstra kanten av bildskärmen har du "Start" eller Windows-fönstret. klicka på detta så ser du i det nya fönstret ordet "kör", klicka där och skriv "cmd" du kommer då till en svart skärm och en blinkande markör, använd där cd..+retur för att gå ett steg åt gången mot vänster sida, upprepa detta till du bara har C:\ kvar.

Där frågar du datorn hur du skall använda kommandot merge.

Detta kommando skarvar tillsammans filer till en gemensam fil, som du vill ha.

Anmäl
2016-03-05 21:56 #11 av: Flee

Nej jag fattar inte, kommer till den svarta rutan men inget mer. filerna ligger inte på en cd utan jag har lagt in filerna i en mapp. 

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.