Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (1) Senaste inläggen

Appar Inställningar Tillbehör Spel iOS Nyheter Utveckling iPod iPad Apple Watch Apple CarPlay iTunes Apple ID Tips Musik Foto & film Problemlösning Varningar Övrigt om iPhone/iPad/iPod
Övrigt om iPhone/iPad/iPod

Hur tömmer jag iCloud

2016-03-14 13:57 #0 av: loelto

Hej allihopa,

Nu har jag haft iCloud ett x antal år och det är nu fullt. Jag tror säkerligen att jag har en massa sparat som jag inte behöver ha sparat igenom iCloud och vill nu rensa det för att slippa push notiserna som kommer upp hela tiden om att mitt iCloud är fullt. Funderar 

Jag är inte speciellt tekniskt, och har ingen aning om hur jag tömmer mitt iCloud. Går det att göra via iTunes på datorn? Eller det måste ske via min iPhone? Och den viktigaste frågan - hur gör jag? Glad Det är en iPhone 5s om det har någon betydelse. Använder även Macbook Air till iTunes. 

Anmäl
2016-03-14 14:05 #1 av: Niklas

Gå till Inställningar > iCloud > Lagring > Hantera lagring och välj vilka säkerhetskopior du vill ta bort.

Vänliga hälsningar, Niklas
» Besök Apple Watch iFokus.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.