Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (1) Senaste inläggen

Appar Inställningar Tillbehör Spel iOS Nyheter Utveckling iPod iPad Apple Watch Apple CarPlay iTunes Apple ID Tips Musik Foto & film Problemlösning Varningar Övrigt om iPhone/iPad/iPod
Musik

Apple Music på Itunes

2016-04-26 09:04 #0 av: StenErik

Hej,

Sedan en tid är det hopplöst att få igång Apple Music på datorn (Win10) direkt när jag startar itunes. Spelar ingen roll om jag kört AM på iphone tidigare eller ej. Felmeddelandet säger att jag inte kan spela låten för att jag inte är inloggad trots att status säger att jag är det.

Att få svar via Apple-supporten... jojo...

Anmäl
2016-04-26 09:24 #1 av: Niklas

Har du senaste versionen av iTunes installerad?

Vänliga hälsningar, Niklas
» Besök Apple Watch iFokus.

Anmäl
2016-04-26 11:11 #2 av: StenErik

Ja, 12.3.3 - den version som anger om jag vill ladda ner Itunes.

Anmäl
2016-04-26 12:18 #3 av: Niklas

#2: Jag skulle prova att logga ut och in i iTunes och därefter installera om iTunes om det fortfarande inte fungerar.

Vänliga hälsningar, Niklas
» Besök Apple Watch iFokus.

Anmäl
2016-05-14 16:00 #4 av: StenErik

Hej igen.

Har testat dina förslag. Men tyvärr ingen skillnad.

Istället synkas inte  längre info om spelade låtar mellan mobil och  iTunes i datorn.  Just det har funkat tidigare i flera år. Efter att jag installerade Apple Music skedde uppdateringen med någon dags fördröjning. Men nu har funktionen heldött.

Anmäl
2016-05-15 01:16 #5 av: adress

Har du 64 bitar eller 128 på iTunes.

Anmäl
2016-05-15 13:03 #6 av: StenErik

64 bitar

Anmäl
2016-05-16 10:35 #7 av: Niklas

#4: Då kommer jag inte på några fler tips. Är datorn uppdaterad till senaste versionen av operativsystemet?

Vänliga hälsningar, Niklas
» Besök Apple Watch iFokus.

Anmäl
2016-05-16 11:57 #8 av: adress

#6
Är det samma version för iTunes - eller kan du köra 168 bitar på datorn också.
Är lite osäker - men har för mig att några bekanta har haft det problemet på Windows . Kör inte det operativsystemet själv.
Annars har jag också slut med tips åt dig.

Anmäl
2016-05-16 14:51 #9 av: joab

Finns en hel del lösningstips här:
https://discussions.apple.com/thread/7145796?start=0&tstart=0

Anmäl
2016-05-20 22:48 #10 av: StenErik

Tack. Har testat de som är relevanta för windows.
Tyvärr består problemen. Och att få kontakt med kundtjänst... Varför har Apple inte en simpel mejlfunktion? Såklart för att de då skulle dränkas av frågor från missnöjda kunder.

Anmäl
2016-05-26 23:26 #11 av: StenErik

Strul fortsatte så jag har avslutat Apple music. Funderar på Spotify i stället.

Anmäl
2016-05-26 23:27 #12 av: StenErik

Anmäl
2016-05-26 23:46 #13 av: adress

#10
Har Windows enkel mailfunktion till support...... 🤓
Har du googlat på problemet. Borde finnas fler som haft liknande problem.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.