Annons:
Etikettövrigt-iphone-ipad-ipod
Läst 1493 ggr
sophiemadeleine
6/2/16, 5:01 AM

Plötsligt seg ibland!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har haft min IPhone 6 64gb sedan den kom, och den har varit blixtsnabb hela tiden, fram tills för ca 1v sedan.. Det är framförallt när jag ska skriva och skicka meddelanden på kik eller messenger som den plötsligt segar till, t.ex emojimenyn eller text, och det kan ta hela 4 sekunder efter jag skickat ett meddelande tills dess att det levererats.. helt galet, fram tills förra helgen har den seriöst varit som en oljad blixt.. Jag uppdaterade iOS för ca 1v sedan, kan det ha ett samband? Jag har väldigt mkt bilder och filmklipp sparat (iCloud är jag osäker på om jag har aktiverat) kan det vara problemet? Har iofs 5228 bilder och 335 filmklipp insåg jag nu.. Tacksam för hjälp :) 

Medarbetare på Chihuahua

Annons:
sophiemadeleine
6/2/16, 5:27 AM
#1
[Jens]
6/2/16, 6:29 AM
#2

Vad händer om du håller ner hem-knappen och av/på-knappen samtidigt tills din telefon startar om ? Blir den bättre efter en sådan Omstart?

sophiemadeleine
6/2/16, 6:39 AM
#3

Testade detta direkt, hade ingen aning om att man kunde göra så! :-) Tyvärr dummar den sig fortfarande ändå dock, undrar vad det kan vara.. det började ju så tvärt i lördags, jag förstår ingenting :D Tusen tack för ditt tips :-)

Medarbetare på Chihuahua

[Jens]
6/2/16, 7:04 AM
#4

Är det så att du installerade en ny app i lördags? En rekommendation är dock att du sparar allt i molnet. Jag ser att du har väldigt mycket och det är bra om det ligger på molnet. För att kunna spara detta så kostar det 9 kr för 50 GB.

Nu måste jag iväg till jobbet …

sophiemadeleine
6/2/16, 7:21 AM
#5

Nja inte vad jag minns! :-).. Har testat stänga av "lätt att nå" under hjälpmenyn, som tydligen kunde vara ett problem. Stängt ner alla program, och gjort några fler hard resets, men icke  Jaa, jag ska ta tag i iCloudhistorien i helgen tänkte jag, hehe :-) Sen blir jag kanske tvungen att Säkerhetskopiera och återställa den? Kommer bli galen om den ska fortsätta vara seg att skriva / skicka med.. Dock här i Safari är det inga problem, här funkar emojimenyn och allt snabbt som vanligt :-) Det verkar somsagt vara kik och messenger som är lite hopplöst.. Tack återigen för hjälpen, önskar dig en trevlig arbetsdag :-)!

Medarbetare på Chihuahua

Niklas
6/2/16, 8:34 AM
#6

Är det bara i Kik och messenger den är seg?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
adress
6/2/16, 12:29 PM
#7

#0 Har du tagit hem senaste uppdateringen av Messenger. En - två ggr i veckan kommer dom med en uppdatering. Senast idag - torsdag. Tror att det är Kik och Messenger som ställer till det. Telia kan vara boven - men set är mindre troligt . Du har mycket bilder och videor - men det borde inte påverka nämnvärt - eftersom Safari fungerar som vanligt. Jag hoppas dock att du har backup på allt. Lite väl mycket om olyckan skulle vara framme.

Människan är en konstig växt. Roten uppåt - och blana neråt.
Mac användare sedan 1985 - alla varianter av Apple.
Ha en bra dag. Bosse

sophiemadeleine
6/2/16, 3:38 PM
#8

#6 Jag upplever det så iallafall, eftersom det är där det laggar till sig :-).. Tycker nog inte den är seg i övrigt, inget jag tänker på iallafall :-)

Medarbetare på Chihuahua

sophiemadeleine
6/2/16, 3:44 PM
#9

#7 När du säger det så måste det kanske vara så, har automatiska uppdateringar men messenger behövdes visst uppdateras manuellt :D Upplever en förbättring där nu iallafall, Kik kan jag dock inte uppdatera för det finns inget nytt att hämta :).. Kanske värt ett försök att ta bort kik helt och hämta igen ? Hehe jag tror dessvärre inte jag har någon backup, så ska följa Jens råd och skaffa utrymme i molnet :D Tacksam för alla era tips :)!

Medarbetare på Chihuahua

[Jens]
6/2/16, 4:34 PM
#10

Ja ta bort apparna du upplever som sega och installera dem igen.

Niklas
6/2/16, 4:59 PM
#11

#8: Då tror jag att felet ligger i apparna.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Upp till toppen
Annons: