Annons:
Etikettfrågor-och-problemlösning
Läst 1058 ggr
ullebull
6/3/16, 6:38 PM

Kalendern i iphone

Hejsan, tillbringat nästan en hel dag med att söka lösning på mitt problem men nu sätter jag min lit till er här. Den 26-27 maj  på morgonen upptäckte jag till min förskräckelse att hela min kalender var raderad.

Jaja, innehållet alltså, jag för dagligen in mitt bls tex och läkarbesök osv, katastrof nu för mig, jaja, i-landsproblem men behöver ju min kalender/dagbok. Vet ni något som inte killarna på Apple vet ? Hur får jag tillbaka min kalenders innehåll.?

Ulla

Annons:
[Jens]
6/3/16, 7:04 PM
#1

Om jag frågar dig så här. Har du flera mejladresser och i så fall vilka mejladresser har du. Nu vill jag inte att du ska avslöja allt 🙂 utan bara domännamnen som t ex iCloud.com m.m.

ullebull
6/3/16, 7:28 PM
#2

jag har en hotmail, under outlook, en gammal avdankad på telia inte använd på många år, tror inte den fungerar

Jag testade nu att sända till telias mail, fungerar inte

[Jens]
6/3/16, 7:31 PM
#3

Har du synkat ditt hotmail-konto till din iPhone? Det du kan göra är att manuellt gå in på dina konton, dvs att du går via din dator till outlook.com och till iCloud.com. Logga in på dessa och titta på kalender där. Kolla om du ser det som du har 'förlorat' i din iPhone. Är de kvar där så är det en inställning i telefonen som saknas men är de tomma på både outlook och iCloud så har det raderats tyvärr.

ullebull
6/3/16, 7:35 PM
#4

Tack Jens, har varit därinne och rotat runt, blankt överallt. varför händer sådant bara hux flux en natt???

ullebull
6/3/16, 7:36 PM
#5

Obs, ingen uppdatering tror jag, jag har nekat allt… att uppdatera utan mitt tillstånd, trött på all skit som kan komma med

[Jens]
6/3/16, 7:38 PM
#6

Du har varit på båda ställen? 

När du säger att ingen uppdatering. Vad använder du för Version idag? Har du varit till iCloud.com och tittat på kalendern?

Annons:
[Jens]
6/3/16, 7:39 PM
#7

En sak till. Ingenting försvinner hux flux. Har det försvunnit så har man råkat klickat på något. 😉

ullebull
6/3/16, 9:11 PM
#8

Ja det borde jag ha gjort men… det sista jag gör är att kolla morgondagen och klockan, första på morgonen samma, det var borta,  dottern råkat ut för samma och en dam i Stockholm som jag känner till.  jag har varit på iCloud och kollat, hade ju tyvärr inte synkat med iCloud tidigare, straffas nu och har lärt mig att göra säkerhetskopiering, och numera är iCloud med i svängen…. inte jag, är en gammal dam som får skäll av barnbarnen haha, de kan men inte jag,   numera iOS 9.3.2,

[Jens]
6/3/16, 9:48 PM
#9

Aha, det var olyckligt att höra att du inte hade tagit åt dig tekniken ;) Men någon gång måste ju vara den första.

ullebull
6/3/16, 10:01 PM
#10

Ja jag har förstått det men … jag hoppas att killarna på Apple har ställt in min tel nu så att jag får sparat allt. Tack för att du försökte hjälpa mig.

[Jens]
6/3/16, 10:23 PM
#11

Det tror jag säkerligen att de har gjort så du inte förlorar allting i framtiden. Jag använder iCloud. Dock så var det trubbel i går kväll och det var inte så roligt. Visserligen förlorade man inte något men man kom inte åt något vilket är väldigt dåligt med tanke på ett så stort företag som Apple är. Mitt motto är att 'det ska bara fungera' helt enkelt. Det brukar vara så hos Apple och inget annat märke är så bra som Apple.

Upp till toppen
Annons: