Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (1) Senaste inläggen

Appar Inställningar Tillbehör Spel iOS Nyheter Utveckling iPod iPad Apple Watch Apple CarPlay iTunes Apple ID Tips Musik Foto & film Problemlösning Varningar Övrigt om iPhone/iPad/iPod
iPad

Kamerarullen på iPad visar 1,5 GB på 7 bilder

2016-06-16 11:22 #0 av: LGS

Minnet på min iPad4 verkar blockerat av kamerarullen. Trots att biblioteket bara innehåller 7 bilder visar det 1,5 GB när jag går till minneshanteringen i lagringsinställningarna. Det finns inga videor och "senast raderade" är tömt. Jag kan inte se var dessa 1,5 GB skulle kunna ligga. iCloud är inte aktiverat.

Anmäl
2016-06-16 11:28 #1 av: Niklas

Har du gjort en omstart av iPhone?

Vänliga hälsningar, Niklas
» Besök Apple Watch iFokus.

Anmäl
2016-06-16 13:00 #2 av: LGS

Tillägg:

Kopplade paddan till en dator och ser i filhanteraren också att det bara finns 7 bilder lagrade och att sammanlagda storleken ligger på ca 5 MB.

Anmäl
2016-06-16 13:01 #3 av: LGS

Till Niklas. Har både uppgraderat iOS ocg startat om (ett par gånger!)

/LGS

Anmäl
2016-06-16 14:22 #4 av: Niklas

#3: är det i inställningarna det står 1,5 gigabyte?

Anmäl
2016-06-17 08:51 #5 av: LGS

Ja. När jag går till hantera lagring och väljer bilder och kamera visar det att bildbiblioteket innehåller 1,5 GB.

Anmäl
2016-06-17 19:58 #6 av: Niklas

Prova det här:

1. Gå till Inställningar > Allmänt > Datum och tid och ta bort bocken vid "Ställ in automatiskt".

2. Ställ tillbaka datumet manuellt 6 månader.

3. Öppna Bilder och välj Album.

4. Titta om det finns några bilder i Senast raderade. Radera dem i så fall.

5. Se efter i Inställningar > Allmänt > Lagring och iCloud-användning om ledigt utrymme har ökat.

6. Gå till Inställningar > Allmänt > Datum och tid och sätt tillbaka bocken vid "Ställ in automatiskt".

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.