Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (1) Senaste inläggen

Appar Inställningar Tillbehör Spel iOS Nyheter Utveckling iPod iPad Apple Watch Apple CarPlay iTunes Apple ID Tips Musik Foto & film Problemlösning Varningar Övrigt om iPhone/iPad/iPod
Övrigt om iPhone/iPad/iPod

Rengöra skärm?

2016-07-04 16:32 #0 av: Skitgalen

Jag undrar om det går att rengöra skärmen med sånt medel man rengör glasögonglas med? Eller är det för starkt?

Anmäl
2016-07-04 16:33 #1 av: VSK

Du skall inte använda det då det innehåller sprit. Ja det kanske skiljer beroende på fabrikat.

33 titlar20 SM-Guld, 7 World Cup, 5 Europacupen & 1 Svenska Cupen.

Anmäl
2016-07-04 16:44 #2 av: [Jens]

Det bästa är att fråga leverantören som har tillverkat dessa rengöringslappar. Jag vet själv att det går bra med Optinett rengöring som man använder till glasögon.

// Medarbetare på AkvariefiskiPhoneiPad, MAC och Hörselskadade.

Anmäl
2016-07-04 16:52 #3 av: Skitgalen

Det var Optinett, kan jag använda det då?

Anmäl
2016-07-04 17:23 #4 av: adress

Använd inte rengöringsmedel till en iPhone skärm. Bättre med en vanlig mirakelduk - som har korta fibrer. I värsta fall fukta lätt - eller andas på skärmen först. Sedan duken efter det. Finns oftast i tre-pack för glas - diskbänk osv.
Optinet och många andra innehåller sprit och " antiimmedel". Bra för glasögon och badrumsspegeln - men inte skärmar. Lämnar medel efter sig.

Anmäl
2016-07-04 17:35 #5 av: [Jens]

Är det där dukar? Ser ut som spray ..

http://medoptik.se/rengor-dina-glasogon-och-mobil/

// Medarbetare på AkvariefiskiPhoneiPad, MAC och Hörselskadade.

Anmäl
2016-07-04 22:24 #6 av: adress

Det på bilden är spray - och innehöll förr ett medel mot imma. Kan vara bra när man går ut och in på vintern med glasögon. Sprayar man på skärmen lämnar den ett lager " fett " för just imman inte skall få fäste. I gengäld får man en skärm som är svårare att hålla ren. En " mirakelduk/fiber " är fortfarande bäst för daglig rengöring av skärmen. Med glasögon - är fortfarande tvål och vatten bäst. Då blir dessutom glasögonen rena. Något som många glömmer har jag märkt - efter att ha haft optikaffär i över 30 år.
Putsdukarna/servetter finns utan tillsats och används ofta till kameraoptik ex.
Alla sätt är bra - utom dom dåliga. 🚿👓

Anmäl