Annons:
Etikettövrigt-iphone-ipad-ipod
Läst 2135 ggr
Skitgalen
2016-07-04 16:32

Rengöra skärm?

Jag undrar om det går att rengöra skärmen med sånt medel man rengör glasögonglas med? Eller är det för starkt?

Annons:
[VSK]
2016-07-04 16:33
#1

Du skall inte använda det då det innehåller sprit. Ja det kanske skiljer beroende på fabrikat.

[Jens]
2016-07-04 16:44
#2

Det bästa är att fråga leverantören som har tillverkat dessa rengöringslappar. Jag vet själv att det går bra med Optinett rengöring som man använder till glasögon.

Skitgalen
2016-07-04 16:52
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Det var Optinett, kan jag använda det då?

adress
2016-07-04 17:23
#4

Använd inte rengöringsmedel till en iPhone skärm. Bättre med en vanlig mirakelduk - som har korta fibrer. I värsta fall fukta lätt - eller andas på skärmen först. Sedan duken efter det. Finns oftast i tre-pack för glas - diskbänk osv. Optinet och många andra innehåller sprit och " antiimmedel". Bra för glasögon och badrumsspegeln - men inte skärmar. Lämnar medel efter sig.

Människan är en konstig växt. Roten uppåt - och blana neråt.
Mac användare sedan 1985 - alla varianter av Apple.
Ha en bra dag. Bosse

[Jens]
2016-07-04 17:35
#5

Är det där dukar? Ser ut som spray ..

http://medoptik.se/rengor-dina-glasogon-och-mobil/

adress
2016-07-04 22:24
#6

#5 Det på bilden är spray - och innehöll förr ett medel mot imma. Kan vara bra när man går ut och in på vintern med glasögon. Sprayar man på skärmen lämnar den ett lager " fett " för just imman inte skall få fäste. I gengäld får man en skärm som är svårare att hålla ren. En " mirakelduk/fiber " är fortfarande bäst för daglig rengöring av skärmen. Med glasögon - är fortfarande tvål och vatten bäst. Då blir dessutom glasögonen rena. Något som många glömmer har jag märkt - efter att ha haft optikaffär i över 30 år. Putsdukarna/servetter finns utan tillsats och används ofta till kameraoptik ex. Alla sätt är bra - utom dom dåliga. 🚿👓

Människan är en konstig växt. Roten uppåt - och blana neråt.
Mac användare sedan 1985 - alla varianter av Apple.
Ha en bra dag. Bosse

Annons:
Upp till toppen
Annons: