Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (1) Senaste inläggen

Appar Inställningar Tillbehör Spel iOS Nyheter Utveckling iPod iPad Apple Watch Apple CarPlay iTunes Apple ID Tips Musik Foto & film Problemlösning Varningar Övrigt om iPhone/iPad/iPod
Apple ID

Nollställa lösen - moment 22

2016-07-17 23:35 #0 av: Miowi

Ska återställa min telefon, så fort jag anger lösen till iCloud för att kunna återställa den direkt i mobil (eller stänga av hitta min iPhone för att återställa via datorn) säger telefonen att kontot har blivit låst. Jag följer instruktioner för att låsa upp det och ordna nytt lösen, inga problem alls utan kan skriva in det nya lösen på macen och allt funkar som det ska. Men så fort jag måste knappa in lösen på iphonen så säger den att kontot blivit låst, gång på gång på gång! Jag kan alltså aldrig fabriksåterställa telefonen och börjar få slut på lösenord nu!

Någon som har någon idé om vad som kan vara fel och vad jag kan göra?

Anmäl
2016-07-17 23:50 #1 av: adress

Kan du inte återställa den i iTunes på datorn heller menar du. Varför återställa den i mobilen. Ta säkerhetskopia i iTunes - därefter återställ - som ny - ifall det är det du vill. Håll inte på och kringla med iCloud eller " hitta min iPhone ".

Anmäl
2016-07-18 08:48 #2 av: [Jens]

Ja, precis som 'adress' säger så koppla telefonen till datorn och välj att återställa telefonen via programmet iTunes. Glöm inte att först göra en säkerhetskopia.

Jag vet inte varför det funkar via telefonen och orsakerna är många och den enklaste anledningen är att man har skrivit fel lösenord.

Prova som sagt att återställa telefonen via iTunes.

// Medarbetare på AkvariefiskiPhoneiPad, MAC och Hörselskadade.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.