Annons:
Etikettapple-id
Läst 2038 ggr
Miowi
2016-07-17 23:35

Nollställa lösen - moment 22

Ska återställa min telefon, så fort jag anger lösen till iCloud för att kunna återställa den direkt i mobil (eller stänga av hitta min iPhone för att återställa via datorn) säger telefonen att kontot har blivit låst. Jag följer instruktioner för att låsa upp det och ordna nytt lösen, inga problem alls utan kan skriva in det nya lösen på macen och allt funkar som det ska. Men så fort jag måste knappa in lösen på iphonen så säger den att kontot blivit låst, gång på gång på gång! Jag kan alltså aldrig fabriksåterställa telefonen och börjar få slut på lösenord nu!

Någon som har någon idé om vad som kan vara fel och vad jag kan göra?

Annons:
adress
2016-07-17 23:50
#1

Kan du inte återställa den i iTunes på datorn heller menar du. Varför återställa den i mobilen. Ta säkerhetskopia i iTunes - därefter återställ - som ny - ifall det är det du vill. Håll inte på och kringla med iCloud eller " hitta min iPhone ".

Människan är en konstig växt. Roten uppåt - och blana neråt.
Mac användare sedan 1985 - alla varianter av Apple.
Ha en bra dag. Bosse

[Jens]
2016-07-18 08:48
#2

Ja, precis som 'adress' säger så koppla telefonen till datorn och välj att återställa telefonen via programmet iTunes. Glöm inte att först göra en säkerhetskopia.

Jag vet inte varför det funkar via telefonen och orsakerna är många och den enklaste anledningen är att man har skrivit fel lösenord.

Prova som sagt att återställa telefonen via iTunes.

Upp till toppen
Annons: