Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (1) Senaste inläggen

Appar Inställningar Tillbehör Spel iOS Nyheter Utveckling iPod iPad Apple Watch Apple CarPlay iTunes Apple ID Tips Musik Foto & film Problemlösning Varningar Övrigt om iPhone/iPad/iPod
Appar

App går ej att öppna eller ta bort

2016-07-31 17:02 #0 av: hundgodis

Hejsan! Sedan flera dagar tillbaka har Instagrams app ballat ur på min iPhone 6...
Har provat att stänga av som vanligt och då man håller inne både hem och avstängningsknappen. Går varken att öppna eller ta bort appen. Några tips?

Anmäl
2016-07-31 22:28 #1 av: [Jens]

Ta bort appen helt och installera det på nytt.

// Medarbetare på AkvariefiskiPhoneiPad, MAC och Hörselskadade.

Anmäl
2016-08-01 00:17 #2 av: adress

Om det är appen för Instagram - skall du trycka på symbolen till den börjar skaka.
Därefter på X . Då får du upp en varning om att " allt på det programmet kommer att raderas". Därefter får du som Jens skriver - ladda hem appen igen.

Anmäl
2016-08-09 18:11 #3 av: Kalli

Har samma problem med Youtube, går varken att öppna genom att trycka på appen eller ta bort den. Den är bara gråaktig och det står väntar. Verkar inte finns något att göra.

Anmäl
2016-08-09 18:15 #4 av: [Jens]

Om du dubbelklickar lite snabbt på hemknappen och stänger appen och sedan väljer att radera appen. Fungerar det?

Anmäl
2016-08-09 18:48 #5 av: Kalli

Läste nog trådstarten lite slarvigt, min app är inte öppen så behöver inte stänga ner den. Skulle bara vilja ta bort den.

Anmäl
2016-08-09 19:02 #6 av: [Jens]

Om du håller ner hemknappen och av/på-knappen samtidigt tills telefonen startar om. Är appen kvar då? Om inte så gör en återställning av din telefon men glöm inte att göra en säkerhetskopia först.

Anmäl
2016-08-09 21:32 #7 av: Kalli

Appen är alltid kvar. Skrattar

Anmäl
2016-08-10 01:02 #8 av: adress

Finns bara ett sätt att avinstallera en App ( med allaninställningar också)
Det år till som. Mitt inlägg #2. En del av Apples egna går inte att avinstalleras. Skall lösa signimnästavversion i oktober.

Anmäl
2016-08-10 10:40 #9 av: Kalli

Jag förstod nästan det så om jag inte gör en återställning får jag nog dras med den. :)

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.