Annons:
Etikettitunes
Läst 1236 ggr
Jojaton
2016-08-22 09:15

Apple Music

Måste man skapa ett Apple Music-konto (och i förlängningen betala igen) för att kunna lyssna på musik från iTunes i iPhone? 

Har ju redan köpt musiken en gång, och även om jag får tre gratismånader är det ju rätt surt att behöva betala mer för att kunna fortsätta lyssna när de tre månaderna är slut.

Johanna - Instagram

Annons:
Zpookey
2016-08-22 14:30
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Låtar som du "köpt" via Apple Music är bara dina så länge du är prenumerant.
Apple Music är ungefär samma som Spotify.

Låtar som du köpt via iTunes är dina så länge du lever.
Det är två olika saker.

Jag kan rekommendera iTunes Match istället. Där betalar du 249:-/år och kan ha 100.000 låtar i iCloud och på så sätt komma åt din musik på alla dina enheter.
Du lägger helt enkelt in låtarna i din iTunes på datorn så synkas de till iCloud. Om du lägger in musik i ditt iTunes på datorn och samma låt redan finns på iTunes servrar så byts din låt automatisk ut till deras Version ifall deras har en högre kvalitet. Alla låtar som du köper via iTunes kommer också att finnas tillgängliga på alla dina enheter. Väljer du att inte fortsätta att prenumerera på iTunes match så ser du bara till att tanka ner alla låtarna som du inte har lokalt på datorn innan prenumerationen går ut. Det är nämligen så att om du lägger in en låt i iTunes på din dator och synkar mot iTunes Match så kan du radera låten från datorn ifall du har ont om plats. Låten kommer fortfarande att finnas tillgänglig i iTunes men du får en liten molnsymbol vid låten som visar att den bara finns i iCloud och inte lokalt på datorn. Du kan ändå spela upp den via stream eller klicka på molnsymbolen så laddas den ner.

http://www.apple.com/se/itunes/itunes-match/

Jojaton
2016-08-22 19:50
#2

#1 Jag har ju köpt låtarna på iTunes - så frågan är ju var jag kan spela dom i telefonen? Innan var det ju i Musik-appen, men den är ju Apple Music nu? Det spelas bara upp en preview av låtarna i iTunes Store appen på mobilen.

Johanna - Instagram

Niklas
2016-08-25 12:03
#3

#2: Under fliken Min musik i Musik-appen kan du väl spela låtarna som vanligt?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Jojaton
2016-08-27 08:52
#4

#3 jo, nu funkar det - men när jag skrev inlägget kom jag inte in på Musikappen över huvud taget, det visades bara en sida för att registrera mig till Apple Music.

Johanna - Instagram

Niklas
2016-08-29 12:43
#5

#4: Det låter som ett tillfälligt fel.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Upp till toppen
Annons: