Annons:
Etikettövrigt-iphone-ipad-ipod
Läst 3098 ggr
sophiemadeleine
9/7/16, 11:01 PM

Tankar om IPhone 7

Är lite osäker på hur jag känner för 7:an! Hade hoppats på en lite tunnare och ny design :).. Men mycket var förstås bra, bl.a att den är vattentät och mycket snabbare samt har ännu bättre kamera :) Vad tycker ni?

Medarbetare på Chihuahua

Annons:
[Jens]
9/8/16, 6:39 AM
#1

Jag tänker som du sophiemadeleine och efter alla rykten som har varit så bestämde jag mig att avvakta ett år eftersom det blir ett jubileum nästa år och med all säkerhet så kommer den 'lilla' modellen då ha dubbla kameror också vilket skulle intressera mig. Min iPhone 6 som jag har idag kommer funka väldigt bra ett år till med det krav/behov jag har av telefonen.

kissidor
9/8/16, 12:06 PM
#2

jag tyckte det var en riktigt trevlig uppgradering - gillar framförallt IP-klassningen, förbättrad batteritid och den nya hemknappen - har alltid avskytt klickiga hemknappar som iPhone och samsung har, men en sån haptisk har jag på min HTC 10 och den hemknappen har jag älskat från första stund 😍. 

ja och så självklart att det äntligen kom en anständig instegsnivå på lagringen - fast jag tycker det kunde ha funnits en 64GB också - men iofs om prissättningen blir sådan att 128GB kostar som 64GB-versionen förut kostade ska jag naturligtvis inte klaga på det 🙂.

 sen var bägge de nya svarta färgerna sååå mycket snyggare än den gamla trista rymdgrå. jag gillar verkligen grått men den rymdgrå var en onödigt tråkig sorts grå. fast den nya blanksvarta är väl snygg i 10 sekunder ungefär innan man hunnit fingra på den… 😕

mindre bra - med den oförändrade designen är det  fortfarande åt helskotta för mycket döyta, och jag som verkligen gillar stora telefoner tycker ändå att plusmodellen är för klumpig i förhållande till hur mycket skärm man får. framförallt väger den som en elefantunge. kommer ihåg en gång medan jag under en kort tid hade en 6s plus, och låg och läste i sängen - tappade taget så den ramlade ner i ansiktet på mig och jag svär att jag trodde jag hade brutit näsbenet där ett tag 😛

skärmen är säkert helt ok men nog hade det varit roligare med en större uppgradering där.

den fimpade hörlurskontakten - inget jätteproblem för mig personligen då jag nästan bara lyssnar via BT i bilen eller från högtalare. men det händer att jag använder hörlurar och det händer att dessa är trådade, och då är det värdelöst att vara beroende av att komma ihåg var man lagt en adapter. samtidigt, det här är en ändring som kommer förr eller senare och det är alltid jobbigt under övergångsperioden, men nån gång måste man ta smällen, det går inte att ducka för evigt. 

(mjukvaran tänker jag inte kommentera, iOS är iOS och android är android - de har sina olika fördelar och nackdelar och man kan föredra det ena eller det andra och det är allt som behöver sägas om den saken)

Värd på Mobiltelefoner och Android

adress
9/9/16, 11:04 AM
#3

Beställde i morse iPhone 7 svart med 128GB minne. Kommer på posten nästa vecka - fredag 16:e. Större minne - starkare skärmljus och vattentålighet var främsta anledningen initialt. Kamera och processor blir också plus. 3D Touch har också saknat efter det jag hade 6S+ som såldes till bekant. Har en iPhone SE sedan i våras - som nu avyttras också .

Människan är en konstig växt. Roten uppåt - och blana neråt.
Mac användare sedan 1985 - alla varianter av Apple.
Ha en bra dag. Bosse

sophiemadeleine
9/9/16, 11:25 AM
#4

#1 Det gör du rätt i, det är bra förändringar/förbättringar dom gjort, men kanske inget som gör att man byter upp "i onödan" ännu! :)

Medarbetare på Chihuahua

sophiemadeleine
9/9/16, 11:33 AM
#5

#2 Hihi, håller med! känner igen det där med att det gör ont när man tappar dom i ansiktet, haha! Har dock inte plusvarianten så kan tänka mig att den känns desto mer ;p Men samtidigt så kan jag faktiskt gilla att de känns lite rejälare och inte är alltför lätta och "plastiga" som många andra telefoner kan kännas :D Den 2h längre batteritiden är också en sak som verkligen ligger på plus hos mig!:)

Medarbetare på Chihuahua

sophiemadeleine
9/9/16, 11:41 AM
#6

#3 Vad kul! :D Blev en "rose gold" 128gb här med, mest för att jag är i behov av en ny telefon nu efter 2 år med 6:an :) Hade jag däremot haft 6s hade jag nog väntat till nästa release :)! Men ska bli jättespännande såklart, som alltid är det ju nåt visst med att invänta en ny telefon :)!

Medarbetare på Chihuahua

Annons:
kissidor
9/18/16, 3:57 PM
#7

vattentåligheten, den nya hemknappen, den vettigare lagringsstorleken i instegsmodellen, de nya färgerna och den större valfriheten i iOS 10 gjorde mig nyfiken nog att ge en iPhone chansen igen. eftersom jag och 6s plus aldrig blev vänner så tänkte jag att jag försöker med den lilla den här gången. 

har åtta minuter till elgiganten i barkarby så dit blåste jag på förmiddagskafferasten i fredags när de öppnade och kunde då ganska lättvindigt få tag i en mattsvart 32GB 🙂. (detta blir min sekundära lur, så med molnet till hjälp klarar jag mig utmärkt väl med 32GB. 16GB däremot hade varit oacceptabelt)

jag måste säga att jag är faktiskt ganska nöjd hittills 🙂. allra först som det blir när man går mellan olika system så lägger man ju märke till det som inte finns i det nya och blir förstås lite irriterad för det, men när man ger det chansen ett tag till så hittar man många bra grejer som finns istället.  

men det är klart att man tappar ju alltid lite fördelar när man går utanför ett ekosystem, nu får jag ju tex inte upp mina sms till den ena telefonen på den andra längre, jag har inte så bra integration med googles tjänster etc. men för mig som är teknikintresserad är det värt det bara för att få prova det bästa av två världar 😃. 

vi får väl se om de sakerna blir alltför bökiga i långa loppet, men telefonen i sig gillar jag faktiskt, tom den pluttiga storleken - den är ju så näpen på nåt vis och ändå är skärmen inte riktigt så liten att den blir  jobbig att använda, även om det för min smak är lite av ett gränsfall 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Jens]
9/18/16, 4:21 PM
#8

När du säger den lilla så menar du iPhone 7 och inte iPhone SE ?

kissidor
9/18/16, 4:53 PM
#9

jamen visst, det är ju iPhone 7 vi pratar om 🙂

samt att allt det andra jag skrev passar ju endast in på iPhone 7 och inte på SE 😃

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Jens]
9/18/16, 6:28 PM
#10

Jag tänker inte köpa någon telefon i år utan väntar tills nästa år.

kissidor
9/18/16, 7:00 PM
#11

Iphone 8 kommer säkert att ha stora uppgraderingar vad gäller skärm, design ock kanske trådlös laddning? Och nåt annat också förstås, men detta är ju det som verkar mest uppenbart att det måste komma. Men inte dåligt ändå att vattentålighet och stereohögtalare kom i år tycker jag 👍!

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Jens]
9/18/16, 7:07 PM
#12

Ja det är säkerligen jättebra men jag ville ändå vänta ett år för jag tror dock att det kommer bli en mycket annorlunda lur nästa år. Tycker dock inte att det är så stora saker som har hänt som gynnar mig. Vattentålighet? Jag är väldigt försiktig med telefonen så jag skulle aldrig råka ut för sådant. Stereo hade visserligen varit häftigt.

En sak som hade ändrat min inställning var dubbla kameror på den vanliga iPhone 7 men så blev det inte och därför väntar jag ett år. Vill inte ha iPhone 7 plus. Det är för stor telefon för mig.

kissidor
9/18/16, 8:17 PM
#13

nu byter ju jag mina telefoner varje år för att jag tycker det är så roligt med ny teknik och därför unnar jag mig det - därför har jag ju ingen anledning att försöka bedöma vilket år som är det "rätta" att byta upp sig - för mig är det alltid rätt år 😃. men jag måste förstås tycka att uppgraderingarna gör modellen tillräckligt intressant att inneha öht, och det var det jag tyckte att årets uppgraderingar gjorde, för mig var de högst relevanta 🙂. (jag trodde iofs det förra året också men den gången misstog jag mig, jag trillade dit på 3d touch-hypen)

sen att jag tycker iOS 10 kommer med stora förbättringar spelar ju ingen roll om man redan har en iPhone som får ta del av dem, men det kan vara ett argument för köp om man som jag inte hade en iPhone innan 🙂.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
sophiemadeleine
9/22/16, 10:27 PM
#14

#13 åhh vad spännande, kul att du är nöjd med din telefon! :) själv väntar man fortfarande på sin då Halebop strulade till min beställning big time. aja, den som väntar på nåt gott… (försöker jag tänka. haha) ;)

Medarbetare på Chihuahua

kissidor
9/24/16, 4:35 PM
#15

usch, jag läste i andra tråden vad du råkat ut för och jag lider med dig 😕. klart det var bara bullshit det där med personnumret, det måste väl dessutom kollas att det är ett giltigt personnummer i själva beställningsproceduren inbillar jag mig 🤔.

ja jag är nöjd med telefonen, men jag har lite problem med viss funktionalitet som jag saknar nu när jag försöker använda enheter från olika operativsystem, och så är det lite appar vilkas motsvarighet jag inte hittat än. jag ska göra en separat tråd härinne och fråga om hjälp med det 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

sophiemadeleine
9/25/16, 12:19 AM
#16

Åhh tack, jaa visst är det bra orättvist hur dom kan behandla sina trogna kunder :( Tycker dom förtjänar att det läggs upp här:)! hehe. jaa precis vad jag tänkte, och att en sån sak inte skulle gå att korrigera utan större problem är minst lika underligt :( liksom ljuga och anklaga kunden är ju helt galet, och att man drabbas med världens längsta väntetider pga att dom gjort bort sig verkar inte bekomma dom det minsta :( På deras fb-sida har de öppet svarat en annan att de: "haft lite strul med en del beställningar" .  Hihi, härligt :D Känns hem"knappen" bra, eller saknar du den gamla? :)

Medarbetare på Chihuahua

kissidor
9/25/16, 8:44 AM
#17

Jag avskydde den gamla hemknappen så jag tycker mycket bättre den här 😃!

Värd på Mobiltelefoner och Android

sophiemadeleine
10/15/16, 5:34 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

I torsdags fick jag äntligen min telefon, hela 1 månad tidigare än beräknat :D Tele2 kan man lita på när det fallerar hos andra.. 🙈 Jag är jättenöjd med den, valde den vanliga storleken och 128gb :) Den är ju som väntat väldigt lik 6an, men känslan är ändå annorlunda, framförallt med den nya hem"knappen" :) den liksom vibrerar till inne i telefonen! Jag tycker man märker att färgerna är jätteskarpa och fina, kameran är grym! 😍 Jag hade hoppats på att batteritiden skulle vara ännu bättre, men upplever att det är ungefär 1timme bättre batteritid, mer om man inte kör så avancerade appar! over all är jag jättenöjd, den är riktigt snabb :)

Medarbetare på Chihuahua

sophiemadeleine
10/15/16, 5:36 PM
#19

..och när jag såg denna så blev jag väldigt glad, perfekt för mig som är lite klantig 😇

Medarbetare på Chihuahua

adress
10/15/16, 7:50 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

#19 Kanske ngn typ av skydd. Använder BookBook plånbok sedan tidigare - men har inte kommit ännu. Fick igår på posten ett jätteskönt fodral till min iPhone 7 som dessutom tar 2 kontokort - vilket räcker för mig.

Människan är en konstig växt. Roten uppåt - och blana neråt.
Mac användare sedan 1985 - alla varianter av Apple.
Ha en bra dag. Bosse

Annons:
Upp till toppen
Annons: