Annons:
Etikettios
Läst 3360 ggr
Niklas
9/13/16, 1:29 PM

Apple släpper iOS 10 i dag

Jag gissar att vi kommer att kunna installera det omkring 19 i kväll. Glöm inte att Säkerhetskopiera till iCloud eller iTunes först.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
[Jens]
9/13/16, 3:32 PM
#1

Ska bli kul. Testar först på en äldre telefon ifall att…. ;)

Vixxen
9/14/16, 12:11 AM
#2

Några upptäckta buggar än?

[Jens]
9/14/16, 10:29 AM
#3

Nej, jag har inte upplevt något ännu. Vad är den största och viktigaste nyheten för er?

[joab]
9/14/16, 1:18 PM
#4

Jag gillar att låttexter finns i musikappen och att systemappar som Aktier, Kompass med flera går att dölja.

[Jens]
9/14/16, 2:33 PM
#5

Måste säga dock att iOS 10 funkar bra, stabilt ön så länge. Glädjande saker? Kommer inte på något ännu ….

Vixxen
9/14/16, 2:53 PM
#6

#4 Ja, det är ju oerhört dumt att man inte själv kan välja vilka appar man vill ha! Det är väl ett systemfel om nåt…

Annons:
adress
9/16/16, 10:56 AM
#7

Safari har en förmåga att krascha efter uppdateringen på iPad. På iPhone - inga problem. Kör Chrome på paddan så länge.

Människan är en konstig växt. Roten uppåt - och blana neråt.
Mac användare sedan 1985 - alla varianter av Apple.
Ha en bra dag. Bosse

[Jens]
9/16/16, 5:49 PM
#8

#7 prova att göra en ren ominstallation på paddan

Niklas
9/19/16, 12:04 PM
#9

#7: Det problemet har inte jag upplevt på någon av mina.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

[Tuulikki]
9/19/16, 12:20 PM
#10

Har inte haft några problem hittills (inte med betan heller). 

Det jag har stört mig på var hela upplåsnings-grejen, så jag stängde av det så nu har jag som förut. Sen tycker jag knappljudet låter jätteroligt, haha! Kommer ta ett tag innan jag vänjer mig vid det, särskilt ljudet när man suddar det man skrivit🤪

Sippan58
9/22/16, 8:45 AM
#11

Har problem efter uppdateringen, det hörs inte när det ringer, smsar eller annat, ljudet är på och ljudet fungerar, men som sagt ingen ringsignal eller sms.

adress
9/22/16, 12:15 PM
#12

#8-9 Det är väl ominstallation som gäller i slutändan. Har redan gjort en - med återföring av säkerhetskopian. Så det är nyinstallation som återstår. Problemet är 2500 bilder och vissa appar sedan första iPad släpptes. Bilderna har jag redan lagt över på iKlips - så inga problem. Men allt annat. 1Password - bankprogram och BankID. Listan blir lång och tidsmässigt krävande. Vore enklare om man kunde installera om bara Safari - men den möjligheten har jag aldrig sett. Safari på iPhone har exakt samma spec/utformning - men inga problem. Skumt är det - och inte har jag sett ngn lösning på Apple support eller annat. Mest nyfiken på hur det kunde hända…….. Aldrig hänt tidigare under alla år. 🆘

Människan är en konstig växt. Roten uppåt - och blana neråt.
Mac användare sedan 1985 - alla varianter av Apple.
Ha en bra dag. Bosse

Effie
9/29/16, 3:20 PM
#13

Inga direkta problem. Inget jag hittat som är bättre än tidigare. Upplåsningen vänjer jag mig nog vid med tiden. Appen Hälsa förstår jag inte längre hur den fungerar så den slutar jag använda.


Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Annons:
Novelia
10/8/16, 7:38 PM
#14

#10 samma här!!! Hur får jag så att det inte är kameran som öppnas när jag drar åt sidan? Jag har förresten inte ens tänkt på att ljudet är annorlunda förrän ni skrev det. Jag gillar det nya, att det varierar sig! :D

I have no sympathy for people without empathy

[Tuulikki]
10/8/16, 7:51 PM
#15

#14 Ingen aning, men jag stängde i alla fall av den där nya låsa-upp-funktionen och att telefonen "väcks" av sig själv när man håller upp den.

Upp till toppen
Annons: