Annons:
Etikettfrågor-och-problemlösning
Läst 2679 ggr
druttizen
9/28/16, 8:29 PM

Ej behörighet att radera foton!?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Sedan sista uppdateringen av iOS gjordes nyligen så har problem uppstått när jag kopplar in min iphone 5s i datorn och via utforskaren ska klippa ut fotona, för att sedan klistra in i datorn. 
Upptäckte att bilderna ligger kvar i mobilen. När jag då valde att radera, så kom rutan om ej behörighet upp. Ändå gör jag som jag alltid gjort när jag lägger in foton i datorn. Enda sättet hittills har varit att jag måste in i mobilens kamerarulle och manuellt välja alla foton jag vill radera och sedan radera dom i telefonen. 

Lite osmidigare och omständigare är det ju..
Men framförallt.. Vad är felet och hur löser man det??

Annons:
[Jens]
9/28/16, 9:40 PM
#1

Jag misstänker dock att problemet ligger i Windows och dess rättigheter. Jag använder inte Windows men hittade detta som kan vara till hjälp. Se till att du har behörighet / rättigheter att ändra / ta bort filer. https://support.microsoft.com/sv-se/kb/2623670

druttizen
9/29/16, 12:42 PM
#2

#1  Tack för ditt svar :)
När du nämner det så har ju faktiskt windows 10 uppdaterat sig också i dagarna.. Inte varit med om detta förut, men borde ligga i windows som du säger.

Har försökt att högerklicka på mappar å så enligt länkens hänvisning, men finns inga möjligheter att ta över rättigheter på någon mapp, då detta är en iphone enhet och ingen mapp som Är i datorn. Drar jag ur sladden så är ju enheten urkopplad så att säga.

[joab]
9/29/16, 3:10 PM
#3

Om du använder iCloud-bildbibliotek (Inställningar, iCloud, Bilder, iCloud-bildbibliotek så kan du endast radera bilderna via iPhones Bilder-app. Detta gäller sedan iOS 8.3.

Alternativet är att stänga av iCloud-bildbibliotek. Du kan du radera bilderna som vanligt. Se t.ex:
http://www.howtogeek.com/219092/why-cant-i-delete-photos-off-my-iphone-anymore/

druttizen
9/30/16, 8:59 PM
#4

Jag har sedan denna tråden varit i kontakt med windows och de var väldigt snabba i svar och gav bra instruktioner. Lösningen var att stänga av iCloud biblioteket som förmodligen slagits på under senaste iOS uppdatering. Rätt säker på att jag inte haft det på innan nämligen. Så nu är den rutan avbockat och allt funkar 😃

Joab  har skrivit samma tips här ovan ser jag nu.
Tusen tack för att Ni har tagit er tid att hjälpa mig i denna tråd. Uppskattat!  ☀️

Upp till toppen
Annons: