Annons:
Etikettfrågor-och-problemlösning
Läst 1107 ggr
Anseton
9/28/16, 10:18 PM

Touchskärm fungerar inte på iPhone 5 !

Min iPhone 5 har fått ett brun-svart mönster och touchen fungerar inte.

Inget mer syns. Det går alltså inte låsa upp telefonen, inte ens i iTunes…

Vad finns att göra?

Tacksam för hjälp!

Annons:
[Jens]
9/29/16, 6:34 AM
#1

Har du provat med att starta om telefonen genom att använda hemknappen och on/off-knappen samtidigt? Håll in dessa tills telefonen startar om.

Ett annat alternativ är att sätta telefonen DFU-läge och koppla den till iTunes med original sladd/laddare.

En varning: Om du inte tidigare har gjort en säkerhetskopia på din telefon så kommer du förlora allting när du återställer din telefon med DFU-funktionen. Har du gjort en säkerhetskopia så är allt förlorad från det datum du gjorde senaste säkerhetskopian.

Anseton
9/29/16, 2:02 PM
#2

Hej!

Jag har gjort det du säger, men eftersom jag inte kan slå in koden så kommer jag inte in via iTunes.

Testade med DFU ( om jag nu kom rätt ) iTunes säger att jag ska bekräfta  å telefonen. Eftersom skärmen inte fungerar kommer jag inte vidare..

[Jens]
9/29/16, 4:40 PM
#3

Då får du kontakta en auktoriserad apple-verkstad. Ta inte någon som tror att de kan fixa skärmen för det kan stå dyrt i slutändan.

Anseton
9/29/16, 5:01 PM
#4

Ok! Tack för vägledning!

[Jens]
9/29/16, 5:05 PM
#5

Att jag säger att du inte ska ta någon annan än auktoriserad apple-verkstad är att jag vet några här i forumet som inte har varit nöjda och har i slutändan tvingats kontakta apple i slutändan. Hoppas att de får i ordning på din telefon.

Upp till toppen
Annons: