Annons:
Etikettfrågor-och-problemlösning
Läst 977 ggr
Blanksteg
10/15/16, 1:22 AM

Laddas inte

Hej!

Sedan igår har min iphone 4 haft svårt att ladda. Får ibland upp meddelandet att tillbehöret kanske inte stöds. Verkade vara något glapp, och en liten beröring kunde få mobilen att sluta ladda.

Nu laddar mobilen inte överhuvudtaget. Testade att ladda min ipod med samma Laddare (inte original-laddare), vilket funkar, så är uppenbarligen iphone:n det är fel på.

Har varit sånt här glapp nån gång förut, men som gick över efter ett tag. Funkat som det ska sen dess tills igår.

Min iphone är 6 år, och jag har inte direkt råd med en ny mobil just nu. Inget annat fel på den förutom att ena högtalaren inte funkar, och kan haka upp sig ibland.

Går detta att fixa? Kan jag lämna in den någonstans? Hur mycket kan det komma att kosta att reparera i så fall?

Annons:
Blanksteg
10/15/16, 3:02 AM
#1

Never mind. Nu laddas den igen (med lite glapp). Verkar som att damm var problemet.

Kanske min iphone slår rekord i livslängd ändå.

Blanksteg
10/15/16, 12:32 PM
#2

Nu laddas den inte igen… Bara ibland. :/ och är glappigt.

[joab]
10/15/16, 3:04 PM
#3

Min erfarenhet är att det för varje ny iOS-version blivit svårare och svårare att få pirat-laddare/kablar att fungera tillförlitligt. Pröva med original om du har några i närheten.

Blanksteg
10/15/16, 4:04 PM
#4

Jag köpte en ny Laddare nyss, och nu laddas mobilen utan glapp och problem :) Inte original-laddare, men får köpa en sådan så småningom.

adress
10/15/16, 7:53 PM
#5

#4 Säkrast av många anledningar är att använda/köpa original. Både Laddare och kabel. Har hänt lite för mycket olyckor senaste åren med pirat tillbehör.

Människan är en konstig växt. Roten uppåt - och blana neråt.
Mac användare sedan 1985 - alla varianter av Apple.
Ha en bra dag. Bosse

Upp till toppen
Annons: