Annons:
Etikettfrågor-och-problemlösning
Läst 2432 ggr
Novelia
2016-10-18 11:18

Telefonen dör

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min telefon har blivit konstig. Helt plötsligt kan jag få en varning om att det bara är 20% batteri kvar, jag trycker då på "ok" och telefonen dör! Försöker starta den och den visar då att jag måste stoppa i laddaren. När jag har möjlighet stoppar jag då i laddaren och telefonen startar på en gång och visar att det är tex 26% som ni ser här på bilden. Har då inte ens haft i laddaren i ens 1 minut. Såhär har den betett sig ett flertal gånger senaste veckan! Vad är det för fel? Den är helt opålitlig just nu.

I have no sympathy for people without empathy

Annons:
allhealing
2016-10-18 11:58
#1

Lämna in telefonen på service. Det är ett känt fel. Ta en säkerhetskopia innan du skickar in telefonen om du vill ha kvar allt innehåll. Dvs dina kontakter, meddelanden, appar, bilder och annat som sparas när du använder din mobil. =)

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

Niklas
2016-10-18 13:48
#2

Testa att göra en Omstart om du inte har gjort det.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

[joab]
2016-10-18 14:27
#3

Någon har löst problemet själv genom att "kalibrera batteriet":

http://www.iphonetricks.org/how-to-recalibrate-the-iphone-battery/

adress
2016-10-19 22:21
#4

#1 " Känt fel " ? Vilken modell gäller det och vilket iOS ?

Människan är en konstig växt. Roten uppåt - och blana neråt.
Mac användare sedan 1985 - alla varianter av Apple.
Ha en bra dag. Bosse

Novelia
2016-10-22 23:41
#5

Omstart fixade inte detta :( blir nog att ringa support eller lämna in den. iPhone 6s

I have no sympathy for people without empathy

Niklas
2016-10-24 11:01
#6

#5: Vilken Version av iOS har du?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
Record
2016-10-25 10:52
#7

Din telefons AD-omvandlare mäter kontinuerligt telefonens batterispänning till en gräns av 20% (kvar)= batteriets inre motstånd har ökat.

När du ansluter laddaren ger denna en spänningsökning på batteriet vilket medför att displayen visar 26%. d.v.s  inre motståndet minskar under laddning och varje cell i batteriet får del av detta. men är då en eller flera celler dåliga är det dags att byta batteriet. Eller att ständigt ladda.

iphone
2016-10-26 16:18
#8

Precis som Record skriver, nytt batteri så är din iPhone som ny. Mvh iPhone

Novelia
2016-10-27 01:12
#9

Jag vet inte vilket iOS jag har? Telefonen är ny sen maj/juni så borde väl inte redan behöva köpa nytt batteri?

I have no sympathy for people without empathy

Novelia
2016-10-27 01:14
#10

#6 Jag har iOS 10.1 såg jag nu :)

I have no sympathy for people without empathy

Niklas
2016-10-27 10:45
#11

Prova att göra Återställning till en säkerhetskopia i iCloud eller iTunes. Om inte det hjälper tycker jag du ska besöka en Apple-butik.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

allhealing
2016-10-27 22:52
#12

#4,

med känt fel menar jag att det är ett flertal iPhone som har detta fel. Att de kan ligga på 20-30% och sedan rasa till 0%. Vilket leder till att telefonen stänger av sig omedelbart.

Jag kan inte ange en Version som då felet varit återkommande under säkert två års tid vilket i sig kan vara en indiktion på att det inte är enbart en iOS Version som det rör sig om.

Jag står i en butik som tar emot mobiler och talar av egen erfarenhet då åtminstone 20-30 mobiler uppvisat det här felet hos mobiler jag tagit emot. Efter service hos auktoriserad Appleverkstad återkommer inte felet. Så någonting sker på verkstaden som löser det hela.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

Upp till toppen
Annons: