Annons:
Etikettappar
Läst 974 ggr
[joab]
2016-10-18 12:52

Söker anteckningsapp

Jag söker en enkel anteckningsapp, med minst dessa egenskaper:

* anteckningarna ska syncas med Dropbox.

* anteckningarnas innehåll ska vara sökbart med iPhones inbyggda spotlightsökning.

Jag har sökt men ej hittat någon ännu. Tack på förhand.

Annons:
Niklas
2016-10-18 13:47
#1

Jag tror att kombinationen Dropbox och Spotlight gör det svårt. Berätta gärna om du får tag på någon.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

_Fisken
2016-10-18 13:54
#2

Har inte iPhone en egen synkad anteckningsbok som landar i molnet?

Niklas
2016-10-18 13:59
#3

#2: Jo, men den synkar inte via Dropbox.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

[joab]
2016-10-18 14:26
#4

Mitt enda problem med inbyggda anteckningsappen är att det är lite för lång och krånglig väg att redigera anteckningarna på Windows. Jag får gå via webläsare till https://www.icloud.com/, oftast får jag logga in och i regel även begära kod till telefonen då jag använder tvåstegsautenciering.

johan
2016-10-18 20:53
#5

OneNote, EverNote synkar lätt mellan iPhone och WIndows. Inte via Dropbox just, men det kanske är mindre viktigt än synket i sig?

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

[joab]
2016-10-19 07:40
#6

#5: tack för tips! Jag ska absolut ta en kik på OneNote. Är för snål för Evernote efter att dom börjat ta betalt för synk på fler än två enheter.

Annons:
Zpookey
2016-10-19 10:13
Zpookey
2016-10-19 10:16
#8

#4
Installera iCloudklienten på Windows så slipper du att logga in på iCloud.com
Då hittar du dina saker i en mapp i utforskaren precis som Dropbox.

https://support.apple.com/sv-se/HT204283

[joab]
2016-10-19 13:06
#9

#7, #8. Tack för tipsen. Meteor Notes saknar stöd för spotlight-sökning vad jag kan se. Har även installerat senaste versionen av iCloud-klienten på Windows. Mina App-anteckningar finns inte i iCloud Drive-appen i Utforskaren. Filerna för andra appar finns där däremot, t.ex. Pages, Scanner med flera. Men inte anteckningarna. Mina anteckningar i iPhone ligger på samma Apple ID-konto som det jag loggat in med i iCloud-klienten på Windows.

Zpookey
2016-10-19 14:11
#10

#9

Använder du Outlook på din dator så ska anteckningarna finnas där.

[joab]
2016-10-19 15:29
#11

#10. Jag har ingen möjlighet att köra Outlook så då faller det på det. Tack ändå för tips!

adress
2016-10-19 22:17
#12

#0 Använder anteckningar och synkar med Gmail till min iPhone - iPad och Mac. Varje månadsskifte tar jag dessutom säkerhetskopia till 1 Password sedan 2011. Är ju då även sökbar i 1 Password - i alla devicerna. 1Password synkas ju även till Dropbox. Lite omständligt kanske - men för mig " hängslen och livrem ". Har haft användning för " lösningen " 2 ggr - och det har varit värt det. Har börjat kolla lite på detta program - men vet väldigt lite ännu. Meteor Notes av Mathieu Routhier https://appsto.re/se/sdpHw.i

Människan är en konstig växt. Roten uppåt - och blana neråt.
Mac användare sedan 1985 - alla varianter av Apple.
Ha en bra dag. Bosse

[joab]
2016-10-20 08:48
#13

#12: Tack för tips. Synkning av anteckningar till Google-kontot som du föreslår blir vad jag kan se en envägs-synk. Jag kan alltså inte editera anteckningarna via mitt Google-konto i webläsare på Windows. Jag kan endast läsa dom. Jag behöver kunna editera anteckningarna både i iPhone och på Windows-dator. 

Meteor Notes har jag som skrivit tidigare inget stöd för spotlight-sökning. Att ha anteckningarna i 1Password är heller ingen lösning för mig, databasen är förstås krypterad och medger inte editering direkt i Dropbox-appen.

Annons:
Upp till toppen
Annons: