Annons:
Etikettvarningar
Läst 1344 ggr
Helen 66
12/10/16, 7:24 AM

Förlorade bilder trots iCloud efter "krasch"

Hej! Efter senaste uppdatering eller om det berodde på utlandsresa stängde båda mina iPhones ned sig och går inte längre att öppna/starta. Det gäller en 6+ och en SE. Har varit i omfattande kontakt med macforum och apple support. De menar att jag måste lämna in telefonerna så att de får försöka tvinga fram en fabriksåterställning. Problemet är att när nu kamerorna blir så bra så använder man dem istället för vanlig kamera. Jag har iCloud men för att bilderna ska laddas upp där krävs bra wi-fi. Inget sunkigt hotellwifi. Jag vill inte förlora mina bilder och filmer från denna för mig särskilt betydelsefulla resa? Ska man verkligen behöva vara beredd att förlora sina bilder om man använder iPhone som kamera vid ex. resor?

Annons:
Niklas
12/11/16, 7:34 AM
#1

Om man inte har tillgång till iCloud kan inte iPhone skapa säkerhetskopior. Du kan logga in på iCloud.com och se om bilderna finns där.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Helen 66
12/11/16, 1:33 PM
#2

Tyvärr. De finns inte uppladdade i iCloud. Trist att veta att bilderna finns på telefonen och jag måste radera dem då de inte går att komma åt. (eftersom fabriksåterställning raderar allt)

Niklas
12/12/16, 1:12 PM
#3

Det var väldigt tråkigt.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Martin
1/9/17, 6:02 PM
#4

Det känns konstigt att två telefoner lägger av samtidigt.

Jag håller dock med, använder min telefon till ganska mycket fotografering men just för att det inte tas backup förrän man laddar upp så använder jag oftast vanlig kamera (också) om det är speciella tillfällen. Sen får man ju vara med på att även där lagras det på tekniska media (minnen) och de kan också gå sönder, så en vanlig kamera är inte heller någon garanti för att man får med sig alla bilder hem.

mvh Martin

Upp till toppen
Annons: