Annons:
Etikettövrigt-iphone-ipad-ipod
Läst 1171 ggr
Blanksteg
4/6/17, 1:41 PM

iPhone SE eller iPhone 7?

Hej!

Efter 6,5 år tillsammans med min iPhone 4 funderar jag på att köpa ny iphone. Min iphone 4 börjar både bli lite seg och även nu inaktuell för olika appar (bankappen stöds inte av iOS 7 längre tyvärr). (den håller nog nåt halvår-ett år till dock).

Frågan är om jag ska köpa iPhone 7 eller iPhone SE. Plånboken föredrar ju iPhone SE, men frågan är hur länge det dröjer innan iPhone SE också blir inaktuell när iOS uppdateras. Är ju också alltid kul att ha det senaste med de senaste funktionerna. Men igen, är bara en "fattig" student. Dock ser jag nu att iPhone SE "bara" är 140 kr billigare i månaden än iPhone 7 (med ett av Telias abonnemang).

Hur hade ni resonerat? Är iPhone 7 bättre långsiktigt sett eller spelar det inte så stor roll på det sättet?

Annons:
Niklas
4/6/17, 2:13 PM
#1

iPhone 7 kommer helt klart att räcka längre. Dock är den betydligt större än iPhone SE. Det kan vara både en fördel och en nackdel beroende på vad man vill ha.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Blanksteg
4/6/17, 2:28 PM
#2

Tack för svar!

Så länge den får plats i normalstora jackfickor så är nog storleken inte något större problem.

Lutar nog faktiskt åt 7an!

Toffie.cupcake
4/8/17, 9:55 AM
#3

Jag har faktiskt precis köpt en iPhone SE (för en vecka sedan) som uppdatering efter min iPhone 4s :) Eftersom SE:n är lika välutvecklad som 6:an och kom ut bara ett halvår före 7:an så tror jag inte att det är några problem med uppdateringar osv. Jag personligen ville ha en iPhone SE p.g.a formen då den är mindre och mer smidig och behändig (att den var billigare var mest en superbra bonus för min del) :) Du får kanske "mer för pengarna" om du köper en iPhone 7, (jag vet ju inte) men kan intyga att jag är mycket nöjd med min iPhone SE :)

Blanksteg
4/8/17, 11:16 AM
#4

åh ok :) 

vet du vilka nya funktioner iPhone 7 har som iPhone SE inte har?

Blanksteg
4/8/17, 2:37 PM
#5

Jag googlade lite, och verkar ju som att 7an inte har några nya funktioner som jag är så intresserad av. Jag lockas lite av den större skärmen  och trådlösa hörlurarna, men är inte så intresserad av att betala 3000 kr mer bara för det.

Visste inte att SE släpptes bara ett halvår före 7an. Trodde den var äldre. Så nej då är det nog ingen fara med uppdateringar :) 

Nu lutar det åt SE:n istället.

Upp till toppen
Annons: