Annons:
Etikettövrigt-iphone-ipad-ipod
Läst 2193 ggr
Harahapsson
6/22/17, 1:12 PM

Kan inte skicka SMS till vissa mottagare, iPhone 7

Jag har abonnemang hos Telenor med en iPhone 7 och befinner mig utanför EU. När jag ska svara på SMS så står det "inte levererat" och det har hänt två ggr nu denna månad, jag försöker svara på svenska nummer, detta hände även några ggr på min iPhone 5s. Vad kan man göra åt detta?

Annons:
Niklas
6/23/17, 8:00 AM
#1

Kommer alltså en del sms till svenska telefoner fram som vanligt? Vet du om de som inte får sms har iPhone eller något annat?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Harahapsson
6/23/17, 9:13 AM
#2

Det var en bra fråga, jag vet faktiskt inte, har inte tänkt på det. De flesta SMS kommer fram, men det kan vara några som krånglar och det kan vara "nya" nummer och även "gamla" beprövade nummer som tex till min fru ibland. Hon har visserligen iPhone . Trodde att problemet skulle försvinna när jag köpte ny telefon men det kom tillbaka efter några månader. Kan det ha något med leverantören att göra tror du? I detta fall Telenor.

Niklas
6/23/17, 10:13 AM
#3

Jag tror kanske mer på att det kan ha med operatörerna där du är att göra. Det är inte säkert att de är lika pålitliga som vi är vana vid, men du skulle kunna kontakta Telenor och beskriva problemet och se vad de säger.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Harahapsson
6/27/17, 10:34 AM
#4

Tack Niklas för ditt svar, jag har också fått den känslan, det har även hänt i andra länder som är icke EU länder. Ska till Sverige till helgen, ska kolla med Telenor då, så för vi se vad de säger.

Niklas
6/27/17, 11:57 AM
#5

:-) Jag håller tummarna för att du får svar.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Harahapsson
6/28/17, 9:52 AM
#6

😃

Annons:
Zpookey
7/10/17, 2:09 PM
#7

Lägger du till +46 på numren du vill skicka till? Samt tar bort den inledande nollan.

Harahapsson
7/20/17, 11:23 AM
#8

#7 jodå, det gör jag. Har även provat med 00 istället för + där det går att använda, det är ju lite olika i olika lander :-)

Upp till toppen
Annons: