Annons:
Etikettövrigt-iphone-ipad-ipod
Läst 1352 ggr
Celiniac
2017-08-29 11:11

Är min iPhone hackad?

Hej för någon dag sedan började jag få upp ett fönster där det står "Logga in på iTunes Store. Ange lösenordet för ditt Apple-ID."  Det började komma upp när jag var inne på apple music, men har nu börjat komma upp när som helst exempel när man kollar igenom sina bilder osv. Har inte skrivit in lösenordet då jag blir lite misstänksam att de vill att jag ska skriva in lösenordet när jag inte gjort något där det krävs. Så jag undrar nu har min iPhone blivit hackad? Kan även tillägga att jag blev hackad på mitt instagram konto och blev ombedd att logga in och det gjorde jag inte men jag loggade ut och sen dess kommer jag inte in på det för att mitt lösenord stämmer inte längre. Kan det ha något med det att göra eftersom det började ungefär samtidigt som jag blev hackad på instagram?
Tacksam för svar

Annons:
adress
2017-08-29 11:47
#1

Har också reagerat på det senaste tiden. Tror att det är en bugg från Apple snarare än hackning. Har markerat TouchID för inloggning - men den kommer upp ändå - både på iPad och iPhone . Räcker med alla uppdateringar eller gratisappar- den dyker upp då också. Om ingen har ngn annan idé tror jag det gäller att avvakta och se.

Människan är en konstig växt. Roten uppåt - och blana neråt.
Mac användare sedan 1985 - alla varianter av Apple.
Ha en bra dag. Bosse

blåbärspajen
2017-08-29 15:38
#2

jag har också så men har inte loggat in när de kommit upp.. känns väldigt konstigt.. det är på min iPad.

Niklas
2017-08-30 08:04
#3

Jag har inte råkat ut för det.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

[Nillan83]
2017-10-20 20:27
#4

Såg detta för ett tag sen.. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/ebAq4/experten-varnar-for-sakerhetshal-i-apples-operativsystem

Det är den rutan jag fått upp.. väldigt konstigt..

Niklas
2017-10-21 10:29
#5

#4: Vilken av dem, den högra eller vänstra?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Upp till toppen
Annons: