iTunes

All min musik är borta i iTunes!!!

2017-09-12 21:05 #0 av: RosaKatten

Hallå!
All min musik som jag hade i iTunes har försvunnit! Hela mitt musikbibliotek är borta. Jag försökte synkronisera med min iPhone 6, men får då en varningssignal som säger att min iPhone är synkroniserad med ett annat iTunes bibliotek. Jag har aldrig synkroniserat med ett annat iTunes bibliotek!! Jag har samma gamla dator, samma telefon, samma Apple id, och det har funkat så bra förut.

Vad gör jag nu??

Om jag synkroniserar iPhonen med iTunes kommer ju all musik att försvinna från iPhonen också. Det vore katastrof!
Kan man synkronisera åt andra hållet så att säga, så att allt man har på iPhone förs in i iTunes?

Anmäl
2017-09-12 21:08 #1 av: RosaKatten

.

Anmäl
2017-09-12 21:08 #2 av: RosaKatten

.

Anmäl
2017-09-12 21:21 #3 av: Nillan83

Hm.. gå in och kolla under enheter och vilka som har tillgång till din dator.. tror man kollar det i iTunes.. Om du tar bort Hubert därifrån så kanske det funkar..

Anmäl
2017-09-12 21:22 #4 av: Nillan83

Känns som att någon har lyckats logga in och lagt till sin enhet där. Då kan personen även se allt du gör på datorn..

Anmäl
2017-09-12 22:18 #5 av: RosaKatten

Det är bara jag som har tillgång till datorn. Hubert är namnet på datorn, kanske lite fånigt men jag gillar att döpa mina grejer.

Anmäl
2017-09-12 22:31 #6 av: Nillan83

jaha ok.. men har du två olika apple id:n?

Anmäl
2017-09-13 07:46 #7 av: RosaKatten

Nej, bara ett Apple ID och jag har inte gjort några ändringar på det.

Anmäl
2017-09-13 08:21 #8 av: Niklas

Titta i inställningarna för iTunes vilka säkerhetskopior som finns där. Är de från din iPhone?

Vänliga hälsningar, Niklas
» Besök iPad for Work om du vill använda iPad på riktigt.

Anmäl
2017-09-13 10:51 #9 av: RosaKatten

Ja precis, säkerhetskopiorna är från min iPhone. Jag gjorde en senast igår för säkerhets skull när jag upptäckte detta, så det finns en helt ny säkerhetskopia.

Men jag förstår inte hur du menar riktigt, jag har ju all musik kvar i iPhonen fortfarande, det är från iTunes som all musik har försvunnit och jag har ju ingen säkerhetskopia på mitt gamla iTunesbibliotek..??

Är tyvärr inte så himla van vid iTunes heller kan jag tillägga. Brukar inte lägga in ny musik särskilt ofta, men det har alltid funkat när jag har gjort det förut.

Anmäl
2017-09-13 14:52 #10 av: Niklas

Om du söker efter musikfiler i datorn, vad hittar du då?

Vänliga hälsningar, Niklas
» Besök iPad for Work om du vill använda iPad på riktigt.

Anmäl
2017-09-13 20:52 #11 av: RosaKatten

Tack för att ni har försökt hjälpa mig!
Jag pratade med Apples support idag och de kunde inte förstå vad som har hänt. Det är typ kört, jag får lägga in all musik på nytt i iTunes.

Anmäl
2017-09-13 21:44 #12 av: Nillan83

Men hur kan det finnas 2 iTunes bibliotek på din dator "Hubert"? Du måste nog ta bort det ena för att det ska funka då.. men hur man gör det har jag ingen aning om..  Du kanske kan testa att logga ut från Itunes på datorn och sen logga in igen?  aller göra en uppdatering?

Anmäl
2017-09-13 22:39 #13 av: RosaKatten

Jag fattar inte heller hur det kan finnas två iTunes bibliotek. Jag har loggat ut och loggat in igen, och jag har den senaste versionen. Det är inte mycket att göra, jag får lägga in allt igen. Någon gång framöver, när jag har lugnat ner mig.

Anmäl
2017-09-14 11:43 #14 av: Niklas

Det var tråkigt. Ordna med löpande säkerhetskopiering av datorn så att det inte händer igen. Time Machine brukar funka bra med en extern hårddisk.

Vänliga hälsningar, Niklas
» Besök iPad for Work om du vill använda iPad på riktigt.

Anmäl
2017-09-14 22:57 #15 av: RosaKatten

Ja, jag hade inte en tanke på att jag skulle behöva säkerhetskopiera iTunes media, men nu har jag lärt mig!

Anmäl
2017-09-15 12:20 #16 av: Niklas

Säkerhetskopiera hela datorn. Du har säkert bilder och annat där som du inte vill bli av med också. Det är så himla sorgligt när folk skriver att de har blivit av med alla gamla bilder i datorn eller telefonen och undrar hur de ska få tillbaks dem. Om det över huvud taget går brukar det vara dyrt.

Vänliga hälsningar, Niklas
» Besök iPad for Work om du vill använda iPad på riktigt.

Anmäl
2017-09-15 12:34 #17 av: RosaKatten

Tack, det ska jag göra!

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.