Annons:
Etikettövrigt-iphone-ipad-ipod
Läst 1227 ggr
.m.m
2017-09-13 18:20

Måttet är rågat

Finns det nån mobil som ens i närheten krånglar lika mycket? 

Det är en elegant och dyr telefon men också den i särklass som krånglar mest, är mest skör (inklusive dess tillbehör) och som man behöver byta ut med jämna mellanrum både pga saker som slutar fungera som de ska, går sönder eller för att apparna som är nödvändiga endast synkar med de senaste modellerna.

Jag har länge, sedan iphone 4 varit helt fäst vid iphone. Det är så mycket med den som är rätt, men nu har jag fått nog! Ska man hålla på med denna mobil så blir man ruinerad. Jag vågar inte ens börja räkna på allt jag lagt ut på diverse delar, reparationer och lagningar. För att inte räkna alla frustrationsmoment som man får på köpet. Det tillsammans med själva inköpspriset är inget mer än ett skandalöst rån. Både i tid, ekonomi och humör.

Dags att säga tack och hej till Iphone för gott?

Annons:
HarrietKiara
2017-09-13 20:25
#1

Du måste haft en extrem otur!
Jag har aldrig haft några problem med mina Iphones och jag är inne på min 5:e nu.

__________________________________________________________________

Love my Kelpie!

RosaKatten
2017-09-13 20:55
#2

Jag har inte heller haft problem med mina iPhones. Just nu är jag dock extremt irriterad på Apple och undrar varför jag ska ha deras produkter, men det har att göra med iTunes och inte telefonen.

.m.m
2017-09-13 21:18
#3

Det är ju inte bara jag dessvärre utan alla jag känner i princip. Reservdelar tar upp mycket tid och plats även för att hjälpa andra när deras strejkar av diverse olika anledningar. Även iCloud och iTunes som är deras mjukvara krånglar ju som nämnt också. 

5 mobiler låter mycket för en som är nöjd? 🙂

.m.m
2017-09-13 21:21
#4

Det är ju väääldigt många (majoriteten av) inlägg här inne som handlar om just problem med ajfönarna också. 😎

[Tuulikki]
2017-09-13 22:45
#5

Åh vilken otur du verkar haft. Jag har inte lagt många kronor på mina telefoner (haft 5 modeller), utan bara köpt tillbehör för att jag vill. Köpt ny Laddare 2 ggr, annars inget🤔

Att jag haft 5 modeller handlar bara om att jag velat byta upp mig för att jag är lite nördig och passat på när abonnemanget löpt ut😇 #2 kan jag såklart inte tala för🙂

kissidor
2017-09-14 07:08
#6

Shine vad kommer det sig att du har fått betala en massa reparationer själv istället för att de har gått på garantin 🤔?

Sen ang att många inlägg handlar om problem med telefonerna är ju likadant som på alla liknande forum - det är när man har problem man skriver, man gör sig mer sällan omaket att skriva ett inlägg bara för att säga att man inte har problem 😃

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
Blåtummen
2017-09-14 07:54
#7

Är inne på min tredje iPhone, först 4S, och därefter 5 och 5S men nöjer mig med rekonditionerande. Inget har gått sönder, men så har jag alltid fodral. Men jag använder iPadsen mer, har tre. Efter 4 år är slet jag ut hemknappen, gick att byta för 599kr . Har Officepaketet och det kan strula, men blir bättre med tiden. Blir faktiskt imponerad hur smidigt det gick att hämta hem iCloud säkerhetskopian till den senaste och sedan spara i eget namn. OneDrive utvecklas men iTunes undviker jag, Sedan har jag denna site, det finns alltid hjälp att få, ingen nämnd och ingen glömd…. Känns oerhört tryggt.

HarrietKiara
2017-09-14 08:13
#8

#Jag byter ju givetvis till en nyare modell vartannat år ;)

__________________________________________________________________

Love my Kelpie!

Blåtummen
2017-09-14 08:39
#9

Behöver man det verkligen ?

Niklas
2017-09-14 09:12
#10

Jag måste också ha haft tur med mina iPhone. Jag tror att jag har haft sex stycken och aldrig haft något riktigt problem. Någon har säkert krånglat så att jag fått gå till Apple och byta den men de har alltid varit hjälpsamma och aldrig tjafsat. Just pålitligheten är en av de saker jag uppskattar mest med iPhone. iPad har jag haft ännu fler av och det är samma sak där. En har jag fått byta ut därför att skärmen gick sönder när den låg dumt i en ryggsäck. Det var mitt fel och blev rätt dyrt.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

christerclaesson
2017-09-14 13:05
#11

Kan bara le när jag läste det första inlägget från Shine. Frustrerad för att något inte fungerar så vräker man bara ur sig att allt är dåligt.

Men som tur är finns det flera olika system och märken vad gäller mobiltelefoner så det är bara att byta. Tror att verkligheten kommer ifatt Shine även där och det kommer att krångla.

Själv har jag haft 3 olika, en 4:a, en 5:a och så nu en 6:a som snart är tre år gammal. Har väl inte haft några större bekymmer men fått byta någon sladd till laddaren. Har alltid haft fodral och varit rädd om grejerna.

Funderar på om jag ska skaffa mig en ny 8:a men väntar nog något år till. Finns inte i tanken att byta till något annat märke. I alla fall inte just nu.

.m.m
2017-09-14 15:57
#12

"Något" Christer? Vad sägs om "det mesta" istället? Läste du ens inlägget? Det står ganska tydligt och de flesta verkar t.o.m ha förstått innehållet.

#6. Vi har både haft nya och rekonditionerade varav de sistnämnda flest. 5:orna i olika modeller har nog slagit både 4:orna och 6:orna tillsammans i krångel.  

Jag tänkte nog att en större del kunde handla om tips och appar och hur man löser och använder funktioner också förståss. :)

Upp till toppen
Annons: