Annons:
Etikettfrågor-och-problemlösning
Läst 2191 ggr
sophiemadeleine
9/19/17, 5:00 AM

Telefonen har plötsligt börjat frysa!

Min iPhone 7 har den senaste veckan plötsligt börjat frysa några gånger per dag:( Trodde först det var appar som krånglade/behövde uppdateras, men då den även stelnar till ca 10-15 sekunder vid nedstängning av flikar osv, (vid frysande tillfällen) så blir det ju tydligt att det är själva telefonen som har fått någon bugg eller så💡 Ville uppdatera men insåg att jag redan har senaste programvaran..  Är det bara att härda ut till nya uppdateringen kommer och hoppas det löser sig då? Eller finns det något man kan göra? 樂 Aldrig haft detta problem förut樂 Har 128gb versionen och ca 92 GB tillgodo.. så tycker inte den borde vara trött haha :) När den inte fryser är den blixtsnabb som vanligt. Kan den vara "trasig" i systemet? Kommer ev sälja den när IPhone X kommer, men vill ju inte sälja en frysande telefon förståss. Den är i pedantiskt skick, så kan inte bero på yttre påverkan  Har gjort "hard resets" flertalet gånger, men det har bara hjälpt för stunden. Tips mottages tacksamt :)☝

Medarbetare på Chihuahua

Annons:
Niklas
9/19/17, 8:10 AM
#1

Idag släpps iOS 11. Installera det och se om det blir någon skillnad. Har du installerat någon ny app nyligen eller ändrat några inställningar?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

sophiemadeleine
9/19/17, 6:32 PM
#2

Tack snälla för svar!:) Kan såklart inte hitta iOS 11 varken på AppStore eller under inställningar, står bara "IOS 10.3.3 Programvaran behöver inte uppdateras" vart sjutton hittar jag det haha? 🙈😂 Har inte ändrat något vad jag vet 💡

Medarbetare på Chihuahua

sophiemadeleine
9/19/17, 7:58 PM
#3

Nuu finns uppdateringen visst, dags att testa 😍

Medarbetare på Chihuahua

Niklas
9/19/17, 8:52 PM
#4

Jag håller tummarna. :-)


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

sophiemadeleine
9/20/17, 5:30 PM
#5

Det verkade lovande först, men sen började det igen :( 1 gång igårkväll och en gång idag änsålänge, blir nog fler 😬 T.ex just nu, den hängde sig när jag skulle skriva 😂 Haft den i ganska precis 1år och började somsagt plötsligt för 1vecka sedan.. :( Inga nya appar heller, kanske får leva med detta :P Lite trist bara när jag vill sälja den ganska snart :)…. Tack snälla Niklas för hjälp samt att du höll tummarna :)

Medarbetare på Chihuahua

Niklas
9/22/17, 8:05 PM
#6

Gå till butiken där du köpte den och be om hjälp. Så ska det inte behöva vara. Fast prova för resten att göra en backup till exempelvis iCloud och därefter göra en total Återställning som om det vore en ny telefon. Testa om det blir någon skillnad. Blir det det kan du återställa den igen till säkerhetskopian och testa hur det går då. Är det bra då är problemet löst. Är det inte det går du till köpstället.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
Upp till toppen
Annons: