Annons:
Etikettappar
Läst 5623 ggr
Niklas
3/2/11, 2:00 PM

CameraSync - säkerhetskopierar dina iPhone-bilder

Du använder väl Dropbox? Om du dessutom är en flitig användare av kameran i iPhone kan CameraSync sköta säkerhetskopieringen åt dig. När du öppnar programmet synkar det över alla bilder och filmer som inte redan finns i Dropbox. Det fungerar både över 3G och trådlöst nätverk.

15 kronor kostar det:

CameraSync


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
[joab]
6/8/11, 3:32 PM
#1

Går det att få denna app att skapa mappar i Dropbox döpta utifrån tagningsdatum (shooting date) så att man får bilderna fint sorterade, eller läggs alla bilder i en och samma mapp?

Niklas
6/8/11, 4:08 PM
#2

Nej, däremot går det att Synka mot flera Dropbox-konton.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

[joab]
6/8/11, 6:01 PM
#3

Tack för svar! Intressant app!

[joab]
7/29/11, 9:10 PM
#4

Kan CameraSync ställas in så att bilderna i iPhones kamerarulle automatiskt raderas när syncen till Dropbox är färdig?

Niklas
7/30/11, 10:00 AM
#5

Jag hade för mig det, men nej, det går inte.

Skulle du våga aktivera en sån funktion? Jag vill gärna se att bilderna ligger på plats innan jag tar bort dem.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

[joab]
7/30/11, 10:34 AM
#6

Det går inte på ett enkelt sätt att tömma hela kamerarullen i ett svep i iPhone. Att markera mer än 50 bilder i kamerarullen för radering är för drygt. Sitter man på Windows (som jag gör) så är ett sätt att radera alla bilderna att koppla in iPhone via USB-kabeln till datorn och radera bilderna i Utforskarfönstret som öppnas. Men då faller liksom vitsen till viss del med CameraSync, för då kan jag lika gärna tanka över bilderna också om jag ändå måste kabelansluta för att radera bilderna.

Annons:
Niklas
8/1/11, 10:34 AM
#7

Jag känner inte till någon app för det, men om jag hittar en säger jag till.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

[joab]
8/31/11, 5:50 PM
#8

Har prövat att synca med CameraSync till Flickr. Ser ut som att CameraSync inte minns vilka bilder från fotorullen den redan syncat? För vid nästa sync så kopieras samtliga bilder igen från kamerarullen, även sådana som redan syncats tidigare. Nån som känner igen detta? Är tanken att man ska radera alla bilder i kamerarullen manuellt efter varje sync, för att undvika kopior?

Niklas
9/1/11, 10:04 AM
#9

Min tog bara det som hade förändrats sen senast. Hitar du ingen inställning för det? Jag minns att det fanns ett val för att nollställa synkminnet om man ville flytta över allt igen.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Upp till toppen
Annons: