Annons:
Etikettfrågor-och-problemlösning
Läst 22349 ggr
[Kamillah]
4/10/11, 4:18 PM

iPhone "startar" om sig

Nu är det såhär att jag pratar väldigt mycket i telefon sedan nyligen och min mobil brukar starta om sig mitt i samtal utan att jag gör något.

Det som händer är att det där äpplet kommer upp och då läggs samtalet på, sen är äpplet där någon minut och sen så är det helt normalt och jag är vid låsta skärmen som vanligt igen utan att behöva skriva in pinkoden som när jag normalt startar om telefonen. så den "startar" om sig, vet inte riktigt vad den gör?
Detta är då väldigt irriterande för den startar om sig minst en gång i timmen när jag pratar, vilket också kostar pengar osv att ringa upp igen.
Jag har uppdaterat till senaste uppdateringen som kom ut för några dagar sen, och det har vart såhär både innan och efter uppdateringen. Jag har en iPhone 3GS.

Vad kan jag göra åt detta? Vad är det som händer? Och om jag ska göra en Återställning av mobilen, hur gör jag då för att spara ALLT som finns på den tex kontakter, anteckningar, spelfiler på angrybirds, lästa och skickade mail osv? finns det vissa saker som inte går att spara?

Annons:
Niklas
4/11/11, 11:55 AM
#1

Det låter som något du skulle behöva lämna in den för att få fixat, men du kan prova Återställning.

Se till att göra en synkning innan du gör återställningen och spara alla bilder och filmer du har tagit så att de inte försvinner. De sparas nämligen inte vid synkning.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

jronn
5/5/11, 8:30 AM
#2

Har fått samma problem, det kan även hända om man sitter ex och surfar med iphonen. Tar en evighet innan den kommer igång igen. Började för några dagar sedan och händer oftas när batteri procenten är under 50%. Oftas startar den om igen såvida man inte sätter den på laddning. Det sämsta är att garantin gick ut för 14 dagar sedan. Har både uppdaterat den till senaste samt provat Återställning utan bättring.

Niklas
5/5/11, 9:44 AM
#3

#2: Har du gjort några ändringar i telefonen precis innan problemen började? Nya appar? Uppdatering av iOS?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

jronn
5/5/11, 11:24 AM
#4

Har bara uppdaterar iOS till först 4.3.1 sen nu till 4.3.2 innan 4.3.2 hände det oftare och bara enstaka gånger efter 4.3.2. Program som fått nya uppdateringar har jag också uppdaterat så man har det senaste. Ska försöka ta bort alla program jag har installerar och sen lägga till några i taget igen. Tycker ändå att det e skumt.

Niklas
5/5/11, 11:54 AM
#5

Det kommer en iOS 4.3.3 inom kort. Eventuellt kan den hjälpa om det är där problemet finns.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

jronn
5/5/11, 1:02 PM
#6

Då hoppas jag på den och avaktar med att labborera mer.

Annons:
[Kamillah]
5/8/11, 12:21 AM
#7

Uppdaterade till senaste versionen idag, och mobilen startade precis om sig igen. -.-

Niklas
5/8/11, 8:47 AM
#8

Kanske kan du få några tips här:

When Things Go Awry Troubleshoot Your iOS Updates


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

jronn
5/8/11, 12:43 PM
#9

Min är nu också uppdaterad till senaste versionen. Startar fortfarande om sej, sätter jag i laddaren fungerar den bra men hur många har 220v eller 12v med sej i fickan. Kan man nergradera iOS för att se om om det är därför?

[Norrbysa]
5/9/11, 10:27 PM
#10

jag har samma problem.. :(

Niklas
5/10/11, 11:44 AM
#11

Det går att nedgradera men det är krångligt och jag tror att det kräver att man jailbreakar telefonen.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Niklas
5/10/11, 11:53 AM
#12

Om ni inte redan har gjort det kan ni prova att återställa telefonen. Det finns en instruktion på Apples hemsida:

iPad och iPod Touch" rel="noopener noreferrer" target="_blank">Återställa iPhone, iPad eller iPod touch

Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
rostarn
10/31/12, 10:18 AM
#14

Har sedan ett tag fått detta problem. Jag har försökt härleda det. Verkas som att Viber spökar. Då och då när jag får en bild på Viber händer det att iPhone startar om.

Niklas
10/31/12, 1:38 PM
#15

Prova att avinstallera Viber och se om det löser sig. Då är det säkert en bugg i det programmet.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Upp till toppen
Annons: