Annons:
Etikettfoto-film
Läst 25816 ggr
[joab]
2011-08-12 09:38

Ta bort ljud från video

Hur tar man enklast bort ljudet från en videofilm inspelad med iPhone? Istället för det ljud mikrofonen spelade in vid inspelningstillfället så vill jag ha en melodislinga. För redigeringen använder jag appen Splice, där kan jag lägga på en melodislinga, men jag ser inte att jag kan ta bort det inspelade ljudet från mikrofonen? Vill helst inte behöva redigera filmen på PC. Går det enkelt att ta bort ljudet i redigeringsappen iMovie? Den appen kostar en slant, medans Splice var gratis. Splice är lättanvänt och tycks täcka mina behov, men om iMovie fixar mitt problem så byter jag till det. Tack på förhand.

Annons:
Niklas
2011-08-12 12:00
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

ReelDirector är ett billigare val. 15 kronor kostar det nu. Det är en universell app. Jag provade att skruva ner volymen till noll och rendera en film och det fungerade.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

[joab]
2011-08-12 12:21
#2

Och efter att du dragit ner volyen kan du alltså lägga på ett nytt ljudspår (t.ex. en melodi) som hörs, fast volymen skruvades ner till 0?

Niklas
2011-08-12 13:00
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Du kan antngen spela in ett eget ljudspår, exempelvis som komentator, eller vlja ett från iPod.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

[joab]
2011-08-12 14:12
#4

Såg nu att jag kunde stänga av volymen för videofilmens ljud även i Splice, och även lägga på ett valfritt ljudspår. Tack även för tipset om ReelDirector. Såg att det fått bra betyg, fast där finns även noteringar om långa renderingstider. Tyckte Splice renderade ganska snabbt. Men jag har inte jobbat så mycket med videoredigering innan så det är svårt att jämföra tider.

Niklas
2011-08-12 14:18
#5

Jag tycker att ReelDirector går åtminstone lika snabbt/långsamt som iMovie i datorn.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Upp till toppen
Annons: