Annons:
Etikettvarningar
Läst 9373 ggr
[Ebidda98]
4/15/13, 1:25 PM

iPhone kan explodera

Hej! Nån mer än jag som hört att iPhones över 2 år lätt sprängd? Läste detta i Aftonbladet där de gav många exempel på detta. Vad tror ni om det? http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16599859.ab

Annons:
[THEfluffyRAT]
4/15/13, 1:28 PM
#1

Det låter ganska läskigt! Jag har själv en iPhone som brukar bli skållhet när den är på för länge, läskigt.

[Spökriddare]
4/15/13, 1:30 PM
#2

Låter obehagligt men jag reagerade mer på att hans fyraåriga dotter har en iPhone… Spela roll att det är hans gamla varför ska hon ha en iPhone överhuvudtaget? 

/Fundersam.

[THEfluffyRAT]
4/15/13, 1:32 PM
#3

Ja hahah en 4åring som har en iPhone låter lite knas, tycker det är konstigt när barn runt 6år har en också, förstår inte vad föräldrarna tänker.

[Jens]
4/15/13, 5:57 PM
#4

Ärligt talat så har jag aldrig hört någon av mina bekanta att det har sprängs men samtidigt att ge ett barn på 4 år en telefon oavsett märke. Lätt att stoppa i munnen och lite dregel hamnar i telefonen och sedan är det kört. Misstänker att det kan ha varit något sånt som har hänt.

[Ebidda98]
4/15/13, 8:37 PM
#5

#4 Kanske det, men hur kan Apple säga att det är vanligt att iPhone sprängs när de är 2+, kan det stämma? :/

[Jens]
4/15/13, 9:05 PM
#6

#5 Egentligen är det här en gammal nyhet för jag minns att det skrevs och pratades en del om att batteriet kunde explodera på iphone 3. Självklart ska det inte hända för vad hade hänt om samma problem skedde med bilar idag. Alla bilar återkallas idag vid produktionsfel och fixas utan kostnad och det sker inte i mobilbranschen. Det är dåligt tycker jag!

Annons:
[Ebidda98]
4/15/13, 9:07 PM
#7

#6 Okej, trodde även det gällde iPhone 4 & 5 också. Läste om det igår i Aftonbladet… :/

[Jens]
4/15/13, 9:09 PM
#8

#7 Okej, Inte vad jag har hört. Tror jag har ett vagt minne att en iphone 4 och smällt men en 5 har jag inte hört något om ännu men jag följer ju inte alla nyheter som kommer ut =)

[Ebidda98]
4/15/13, 9:12 PM
#9

#8 Då är vi två ;) Får verkligen hoppas att det inte kommer hända!

[Jens]
4/15/13, 9:14 PM
#10

#8 Ja, det hoppas jag verkligen inte.

Niklas
4/16/13, 9:41 AM
#11

Jag tänker så här:

Om det var stor risk att skadas av en iPhone skulle Apple göra något åt det. Det räcker med att en person blir allvarligt skadad om fabrikationsfel ligger bakom för att det skulle bli väldigt dyrt för dem PR-mässigt.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Honestyisdead
4/17/13, 4:24 PM
#12

Vadå sprängs?
Riskerar jag ansiktsskador var gång jag använder min 3gs?

Danne146
4/17/13, 4:25 PM
#13

Jag tror att det är att de bygger det så billig som möjligt! 😕 Så att det jättelätt exploderar om det blir så överhettat. Jag tror inte att det kommer göra så mycket för de om någon blir skadad. Det finns alltid någon idiot som fortsätter köpa deras produkter!

Annons:
Honestyisdead
4/17/13, 4:33 PM
#14

#13 OM det gäller 3:orna så är det ju äldre mobiler och borde redan ha skett många gånger. Och tvärt emot vad du tror så tror jag faktiskt att sådana produkter hade tagits bort. De vill knappast betala en massa skadeståndspengar och förlora kunder.

Niklas
4/17/13, 4:56 PM
#15

Gamla batterier kan börja svälla. Det är det som gör att det har hänt att de har exploderat.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Honestyisdead
4/17/13, 5:00 PM
#16

Niklas; vet du hur skadade folk blivit?
Jag kan ju inte se batteriet, så det blir svårt att byta i tid 🤔

Niklas
4/17/13, 5:02 PM
#17

Jag känner inte till något fall där någon har kommit till skada. Vår gamla iPhone 3GS från 2009 fungerar fortfarande, även om batteriet börjar bli riktigt dåligt. Jag är inte särskilt orolig att det ska hända något.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Honestyisdead
4/17/13, 5:03 PM
#18

Ok 🙂

Huygens
3/16/17, 12:11 AM
#19

En iPhone 6 började brinna och det filmades med övervakningskamera.

Upp till toppen
Annons: