Annons:
Etikettutveckling
Läst 3557 ggr
[lenniiis]
7/22/13, 8:16 PM

Iphone eller samsung?

Jag tycker att det är många som tycker att iphone är dåligt för att man är så bunden och för att det är så krångligt med iTunes och allt. Har precis fått en ny iphone 5 av mamma och pappa, men eftersom alla säger att till exempel samsung galaxy s4 är "mycket bättre" känner jag mig lite… jag vet inte. Borde jag bett om en samsung istället? Nu går det ju inte att ändra. Var jätteglad för min nya mobil tills jag fick höra att den är mycket sämre än samsung.

Annons:
[Jens]
7/22/13, 8:49 PM
#1

Med alla nya tekniska saker så gäller det att man ska lära sig att hantera telefonen och dess mjukvara, iOS och iTunes. iTunes är inte alls krångligt och skulle du stöta på något som du inte förstår så fråga gärna för vi hjälper dig att använda det på rätt sätt. iTunes är ett väldigt lätt program att hantera. Att man känner sig låst? Fråga dem vad det är som de kan göra som du inte kan göra eftersom din telefon är låst. Har du i så fall behov av den 'frihet' som de kan göra med sina telefoner? Du kommer upptäcka väldigt snart att du har gjort rätt för iPhone med iOS 6 är det bästa mobila kombinationen som finns på marknaden och inom kort kommer iOS 7 som gör att man tar ytterligare ett kliv framåt. Sluta att lyssna på allt snack ;) och njut av din telefon för det är en otroligt härlig telefon! Jag har haft min sen den kom ut på svenska marknaden och jag ångrar inte för en sekund att jag skaffade den. =)

[lenniiis]
7/22/13, 9:49 PM
#2

#1 Jag använder inte iTunes alls egentligen. Har alltid haft iphone, har haft två av varje - två 3or, två 4or, två 4s och nu denna 5an (jag har en tendens att tappa mina mobiler, därav antalet:P). Hur laddar man ner musik till exempel? Kostar det pengar?

Det jag vet att min killes pappa tycker är jobbigt med iphone, är att man hela tiden måste ha tillgång till dator med iTunes. Laggar mobilen måste man koppla in mobilen till datorn och fippla och hålla på. Dessutom kan jag inte mmsa bilder till personer utan iMessage, och det tycker jag är väldigt trist.

Jag har alltid tyckt om iphone, men tydligen så är den sämre än alla andra? Samsung har tydligen bättre skärmgrej, kamera och så är den inte bunden, dvs man kan köpa vilka appar man vill osv.

Jaa, får väl ta och göra det :D Jag är väldigt glad i min i alla fall. Så smidig och lätt tycker jag!

[Jens]
7/22/13, 10:15 PM
#3

Vad är det som man måste ha iTunes till som han tycker det är jobbigt? Varför kan inte du skicka bilder till dem som inte har iMessage? Det låter inte rätt eftersom jag gör det dagligen!!?? Samsung skärmgrej? Kameran är bra på samsung men jag tycker det oftast har en tendens att bli åt det grönare hållet men visst har jag sett snygga bilder men det har jag med iphone också. En iPhone laggar aldrig. Det har jag inte upplevt. Kan du ge några exempel på när det gör det? Vilka appar är det du saknar som android har? Musik i all ära men där gäller det spotify idag. Allt kostar pengar! Ingenting är gratis :)

Niklas
7/23/13, 6:39 PM
#4

Jag tror också att det är en vanesak. Med så många tidigare iPhone vet du vad du får. Skillnaden med iPhone 5 är att den är snabbare och har bättre skärm än de tidigare. Jag är jättenöjd. iTunes använder jag nästan aldrig. Lycka till med telefonen!


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

[lenniiis]
7/23/13, 11:27 PM
#5

#3

Vad är det som man måste ha iTunes till som han tycker det är jobbigt?
Om mobilen stängs av, måste man trycka på låsknappen och hemknappen samtidigt och sedan koppla in till iTunes.

**Varför kan inte du skicka bilder till dem som inte har iMessage? Det låter inte rätt eftersom jag gör det dagligen!!??
**Jag har ingen aning. Det funkar bara inte :o

En iPhone laggar aldrig. Det har jag inte upplevt. Kan du ge några exempel på när det gör det?
Min gamla 4s kunde allt lagga ibland. Och batteriet tog slut ofantligt fort!

Vilka appar är det du saknar som android har?
Haha jaa, det vet jag inte. 

#4 Jaa, jag har alltid älskat iphone men blev lite kluven när jag fick höra att "samsung är så mycket bättre". Jag är asnöjd hittills i alla fall :D Tackar!

[Jens]
7/24/13, 6:02 AM
#6

#5

Om mobilen stängs av, måste man trycka på låsknappen och hemknappen samtidigt och sedan koppla in till iTunes.

Oj, då är det inte så konstigt att han har problem för det är inte normalt att man måste klicka på låsknappen och hemknappen varje gång man kopplar upp sig mot iTunes. 🙂

Det låter som han måste göra en ominstallation av sin telefon för något är galet. Här kommer en guide på hur du/ni gör detta:

http://support.apple.com/kb/HT1414?viewlocale=sv_SE

Följ anvisningarna noga!
1. Använd senaste versionen av iTunes
2. Gör en säkerhetskopia!
3. Överför och Synkronisera innehåll till datorn.

Jag kan inte skicka mms utan att använda mig av iMessage (Jag har ingen aning. Det funkar bara inte :o)

Det kan vara en inställning som saknas och det kan du ta reda på hos din operatör. Vad jag vet så har telia en utförlig guide för sina kunder där man kan se hur man går tillväga: http://www.telia.se/privat/support/mms/installningarformmsochsurf#tabMenu_0=installningarforiphone .

De andra operatörerna har säkert något liknande annars kan man ringa deras tekniska support. 🙂

Min gamla 4s kunde allt lagga ibland. Och batteriet tog slut ofantligt fort!

Det kan vara väldigt många orsaker till varför ett batteri laddas ur så 'ofantligt fort'. Det kan vara spel som man spelar jämnt och ständigt eller att man laddar sitt batteri på ett fel sätt.

Men jag skulle rekommendera att kolla in dessa nedan:

Varför laddas iPhone-batteriet ur så fort? 
http://iphone.ifokus.se/discussions/504c36aed3b4fd0bfb021607-varfor-laddas-iphone-batteriet-ur-sa-fort

Förläng batteritiden i iPhone 
http://iphone.ifokus.se/articles/4d713f52b9cb462233055c44-forlang-batteritiden-i-iphone

Sedan laggning. Jag upplevde aldrig laggning med min iPhone 4 men har svårt att gissa utifrån det du har skrivit vad som kan ha varit orsaken.

Vilka appar saknar du i Google Play som inte finns i App Store? (Haha jaa, det vet jag inte.)

Exakt! Haha! Själv så saknar jag inte något som finns i Google Play. Skulle det vara någon app så finns det alltid alternativ.

--------------

Lycka till med telefonen för jag själv är supernöjd med min iPhone 5!!

Annons:
Niklas
7/24/13, 8:45 AM
#7

#5: Det finns alltid de om tycker att något annat är bättre. :-) Det viktiga är vad du tycker. Jag brukar titta på användningen som ett bra tecken på vad andra tycker om sina telefoner. iPhone-ägare ligger alltid i topp när det gäller hur mycket de surfar, hur mycket pengar de betalar för appar och hur mycket tid de använder telefonen varje vecka.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Upp till toppen
Annons: