Annons:
Etikettfrågor-och-problemlösning
Läst 102582 ggr
AnnaChristina
2013-10-09 17:53

Röststyrning aktiveras av sig själv i iOS 7

Hej! Min dotter har problem med att röststyrning plötsligt "dyker upp". Hon har inte aktiverat Siri. Finns det ngn annan inställn vi har missat?

Detta efter uppdat till iOS 7.

Vänligen, AnnaChristina

Annons:
Niklas
2013-10-09 18:25
#1

Titta under Inställningar > Allmänt > Lösenkodslås > Röststyrd uppringning.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Lavine
2013-10-10 18:15
#2

Jag har också fått detta problem, och följde "ledtrådarna" som Niklas gav. Är det meningen att man ska (kunna) bocka ur den (Röststyrd uppringning)? För det kunde inte jag.

Niklas
2013-10-10 18:19
#3

Det ska man men bara om Siri är avstängd.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Lavine
2013-10-10 19:45
#4

Siri är inte på. Knepigt.

Niklas
2013-10-11 09:43
#5

#4: Vad har du för iPhone?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Lavine
2013-10-11 16:41
#6

4S.

Annons:
Niklas
2013-10-11 17:16
#7

Okej. Händer alltså ingenting när du försöker dra i reglaget mot den gröna delen?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Lavine
2013-10-14 23:42
#8

#7 Förlåt, har inte sett att du svarat! Snällt att du försöker hjälpa till. Nej, den är liksom blekgrön om jag jämför med andra gröna knappar/reglage. Under står "Röststyrning för Musik är alltid aktiverad." Under rubriken Tillåt åtkomst från låst skärm är även Passbook och Svara med meddelande "blekgröna" och går inte att ändra. Annars började jag just misstänka att det har med mina hörlurar att göra, fast att jag inte kan ändra den inställningen borde ju inte vara kopplat med det, förstås. Men jag har haft allmänt "tjorv", inte bara röststyrningen. Den har stängt av och på spelaren från appen Sveriges Radio Play, volymen har varit trögjusterad och mellan varven har alltså röststyrningen startat. En ljudbok som jag lyssnat på via appen Dito har hackat och hoppat. Hur som helst lyssnar jag alltid på radio och ljudböcker i lurarna, och i går upptäckte jag att hörlurarna (original om jag kallar dem så, de som följde med telefonköpet) inte funkar annat än till att lyssna genom, volymjusteringen och stoppknappen funkar inte alls. Provade nu en ljudbok utan lurar, och då var det inga problem. Ska försöka testa med några andra hörlurar.

Niklas
2013-10-15 10:05
#9

Har du aktiverat begränsningar? Inställningar > Allmänt > Begränsningar.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Lavine
2013-10-15 10:15
#10

Det var avaktiverat, nu är det aktiverat men ser likadant ut på Röststyrd uppringning. Jag ska nu ta en stund att läsa på vad alla dessa inställningar innebär. :)

Niklas
2013-10-15 12:16
#11

Jag tänkte att det kunde vara begränsningar som gjorde att det inte visades, men då var det inte det. Nu är mina idéer slut.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Lavine
2013-10-15 17:33
#12

Tack snälla du för dina försök! Det har ändå fått mig att utforska min telefon mer än jag gjort tidigare.

Niklas
2013-10-16 14:46
#13

Så bra, då har det gjort någon nytta. Hoppas att du inte drar dig för att ställa frågor här även i fortsättningen bara för att vi gick bet på det här. 🙂


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
Lavine
2013-10-16 15:27
#14

Absolut inte, tvärtom. Och det finns massa nyttigt att läsa här redan. 🙂

Hoppas det gick bra med TS dotters telefon!

helean
2013-10-22 18:56
#15

Jag har samma problem. Har kört iOS7 utan problem i några veckor, men nu plötsligt så startar röststyrning och /eller musik av sig själv hela tiden och bryter t o m samtal. Ibland verkar det som om det startar bara jag rör skärmen, ibland behövs inte ens det…Jag har stängt av röststyrning, och kanske slipper det men problemet med att musiken börjar spela finns kvar och går ju uppenbarligen inte att stänga av.

Niklas
2013-10-23 10:34
#16

Prova att uppdatera till iOS 7.0.3 och hoppas att det löser problemet.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Cam88
2014-02-16 11:34
#17

Jag har en iphone 5 och haft samma problem, helt plötsligt har röststyrning startat av sig själv utan att jag har gjort något men de händer bara när jag har mina hörlurar i! Jag har klurar fram och tillbaka och de enda jag kunde göra var att slå på lösenord lås! Endast då kan jag ta bort röststyrning!

Medarbetare på Chihuahua

Kirsti Irene
2015-07-03 11:38
#18

Jag har en 3G iPhone, Röststyrningen går på, bryter samtal.

Hittar inte "röststyrningen"  genom Allmänt, eller någon annanstans i Inställningar.

Niklas
2015-07-03 12:38
#19

Vad har du för Version av iOS?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

R
2022-06-30 00:18
#20

#17: har liknande problem med min iPhone 11
Röststyrning startar varje gång jag använder mina bluetooth hörlurar utan sladd.
Har inte Siri eller röststyrning på så några tips för att stänga av det så att jag slipper röststyrning ringa upp okända nummer på min telefon som jag inte hunnit blockera

Annons:
Niklas
2022-06-30 11:20
#21

#20: Är mobilen uppdaterad till senaste versionen av iOS?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Upp till toppen
Annons: