Annons:
Etikettfrågor-och-problemlösning
Läst 7819 ggr
Jennie87
6/17/14, 10:54 PM

Skicka som SMS istället för iMessage

Hej! Jag och min man har ett problem. Han har en iPhone 4S och jag har en iPhone 5S. Han har iMessage avslaget på sin telefon. Från mig går sms iväg som sms och inte som iMessage och kommer fram. Men senaste 2 veckorna eller så när jag skickat bilder så kommer dom inte fram?! Jag har en grön skicka-knapp vilket ju betyder att dom inte går som iMessage? Vi har kollat och dubbelkollat alla inställningar. Allt är rätt. Han har telia och jag tele2. Han kan skicka till mig men inte tvärtom. Jag får inga felmeddelanden. Om jag slår av iMessage på min telefon kommer dom fram. Men hur kan det spela roll när dom skickas som "sms" annars ändå? Känns som ett obskyrt problem som jag vill ha hjälp att förstå. Jag vill kunna använda iMessage… Hoppas någon kan svara! Tack på förhand! /Jennie

Annons:
Niklas
6/18/14, 6:55 AM
#1

Kommer dina meddelanden fram om han aktiverar iMessage? Är det bara till honom de inte kommer fram?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Jennie87
6/18/14, 7:36 AM
#2

Han vägrar slå på iMessage så det är inte testat. Det är bara till honom jag har problem ja…. Men jag tror han är den enda jag känner med iPhone som har iMessage avslaget…

Bodin99
6/18/14, 10:35 AM
#3

Varför vill han inte använda iMessage?

Jennie87
6/18/14, 10:57 AM
#4

Jadu. För att han säger att det bara strular…

Niklas
6/18/14, 11:26 AM
#5

Kan han inte ens slå på det tillfälligt för testets skull?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Jennie87
6/18/14, 5:24 PM
#6

Det kan han nog göra. Ska be honom.

Annons:
Bodin99
6/18/14, 7:50 PM
#7

Men om det strular och ett meddelande inte skickas över iMessage så skickar ju iPhonen om det som ett vanligt sms alldeles själv, vad är problemet liksom?!

Jennie87
6/18/14, 8:20 PM
#8

Det är just det som är problemet. När jag har iMessage på och han inte och min telefon skickar som sms så kommer dom inte fram. Eller jo, text gör men inte bild. Om jag däremot stänger av iMessage och skickar igen så kommer det fram :-/

[joab]
6/18/14, 8:44 PM
Niklas
6/18/14, 8:58 PM
#10

#8: Kommer bilder från andra fram till honom?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Jennie87
6/18/14, 9:42 PM
#11

Ja han får bilder från andra. Och han fick bild från mig senast 7 juni. Sen har det helt plötsligt slutat fungera :(

Niklas
6/18/14, 10:12 PM
#12

Okej. Tittade du på #9?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Bodin99
6/18/14, 11:07 PM
#13

Kolla så att data-roaming är påslagen.. 

Behövs inte på min iPhone 5 men du kan testa, fast man måste så klart ha på själva mobildatan eftersom en bild är just det, data..

Annons:
[Tuulikki]
6/20/14, 9:55 PM
#14

Kan man inte göra som på sms som inte skickas via iMessage, att man håller inne på meddelandet och klickar på "skicka som sms" ?

Min pojkvän har jättedålig täckning så ibland får jag välja att skicka som sms till honom trots att han bor i stan och borde ha både 3G och wifi tillgängligt, men nä, iMessage vägrar :P Och då bor jag 1 mil ut på landet men mitt funkar felfritt. Exakt samma abonnemang och iPhone 4s båda två, min är till och med äldst.. :P

Jennie87
6/21/14, 6:45 PM
#15

Dom skickas redan som sms. Men kommer inte fram. Vi har varit iväg så har inte testat nåt. Får kolla ikväll.

Upp till toppen
Annons: