Annons:
Etikettmusik
Läst 2082 ggr
Novelia
2014-10-18 16:21

Musik till iPhone

Alltså jag förstår inte varför iphone ska vara så jävla speciella och svåra.

Det har tagit mig en timme att föra över bilder ifrån telefonen till datorn. Nu sitter jag och försöker lägga in musik till telefonen men det går ju inte heller göra på ett smidigt sätt? TROTS google. 

Ska man ha iphone måste man orka lägga ner år av att googla för apple kan ju inte komma med något vettigt hjälpmedel eller en bra lösning för att kunna använda telefonen. 

Med min samsung var det bara att öppna en mapp och lägga över det jag ville. Denna enkla livssituation är ju endast ett minne blott sen jag gick över till iphone. 

Och iTunes funkar ju inte heller så jag MÅSTE kunna lägga över utan detta värdelösa program. Är det ens möjligt? 

I have no sympathy for people without empathy

Annons:
[Jens]
2014-10-19 09:26
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Jag får oftast höra från de som har andra mobila operativsystem att iPhone är kass när det gäller hantering av musik och jag säger alltid att det handlar om okunskap. Man kan faktiskt hantera musik och video manuellt men man måste använda iTunes till det. Lägg till musik i iTunes och använd sedan 'dra och släpp-funktionen'.

Att iTunes finns med i leken är ju för att säkerhetställa att filerna inte är korrupta, inte innehåller virus m.m. 

En guide från Apple finner du här: http://support.apple.com/kb/HT1535?viewlocale=sv_SE

[Jens]
2014-10-19 09:54
#2

Såg nu att du Novelia skrev att inte iTunes fungerar? Efter lite googlande så hittade jag denna sida http://www.copytrans.net/copytransmanager.php.

Jag vet inget om hur programmet fungerar men det sägs att den ska fixa överföring av musik m.m. utan att använda iTunes.

Novelia
2014-10-19 13:11
#3

Mitt gamla iTunes funkade inte så jag avinstallerade och drog hem ett nytt iTunes från Apple.com och den fungerade inte heller. Jag ska testa andra länken du gav mig. :)

I have no sympathy for people without empathy

Upp till toppen
Annons: