Annons:
Etikettfrågor-och-problemlösning
Läst 15755 ggr
Klarar_Hogberg
2015-04-17 09:49

Utöka minne i iPhone?

Hejsan, jag har en IPhone 5s och jag undrar om man kan uppgradera minnet från 12gb (?) till högre? Typ 32 eller 64(?)???

ღ ѕυcн α ℓσηєℓу gιяℓ, ιη тнιѕ ℓσηєℓу ωσяℓ∂, ∂ση'т кησω ωнαт тσ ∂σ ѕσ ѕнє cαℓℓѕ тнє cяєω. ღ

Annons:
Niklas
2015-04-17 09:54
#1

Nej.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

kissidor
2015-04-17 09:56
#2

nix, man måste köpa rätt storlek från början. men en sån här kanske skulle kunna hjälpa dig: http://www.cyberphoto.se/info.php?article=LIB000KK016E6

jag skulle dock förutsätta att det bara är typ bilder och dokument du kan ha på den, inte appar och appdata

(din iPhone har totalt 16GB lagringsutrymme, men det är mindre kvar när operativsystemet och förinstallerade appar tagit sitt)

Värd på Mobiltelefoner och Android

BeaW
2015-04-17 19:48
#3

Men man kan i alla fall ha all musik, alla bilder, filmer och sånt på LEEF. 

Jag tycker den är superbra, har "bara" 16GB och det är inte slut på långa vägar tack vare Leef. Jag spelar kanske inte så många spel, Hayday, wordfeud och frozen free fall, men f ö så har jag alla möjliga och omöjliga appar.

För mig är den värd sina 600:-

kissidor
2015-04-18 11:18
#4

ja jag menade filmer och musik också när jag skrev "typ bilder och dokument" 🙂. beaW vet du hur det är med tex spotify, när man laddar ner spellistor i offlineläge - kan de förmås att lägga sig på den här stickan? ska jag jämföra med sd-kortet i en androidtelefon så går det med spotify, men det går inte med storytel eller viaplay. det kanske är ungefär likadant med denna? så det beror ju helt på vad det är för typ av lagringsutrymme man behöver mer av om den kan lösa problemet eller ej, men många fyller väl upp sin telefon med just bilder och musik.

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Jens]
2015-04-25 10:48
#5

Bra tips om LEEF ! Tack BeaW

kissidor
2015-04-25 14:45
#6

Men hörrö  Jens,  jag då, räknas inte jag 😃? Det var ju faktiskt jag som länkade till den i #2 😉

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
[Jens]
2015-04-25 15:49
#7

Gjorde du det ?  Hahaha det såg inte jag. Har du en sådan själv? Jag blev ju väldigt taggad av att ha en sådan. Perfekt till både iPad och iphone.

kissidor
2015-04-25 18:45
#8

nej jag köpte ju 64GB till min iPad air 2 och det tror jag räcker. hade 128GB i min iPad 4 och det var faktiskt lite overkill :). däremot har jag kan man väl säga motsvarande usb-lösning till mina telefoner, fast den ser inte lika speciell ut. det är som ett usb-minne i nano-storlek med inbyggd adapter till micro-usb, och det är framförallt ett smidigt sätt att flytta filer från datorn. jobbluren har 32GB inbyggt och tar sd-kort och den privata har 64GB inbyggt så just för lagringens skull tycker jag inte jag behöver det, men som sagt det har andra fördelar också, så jag kan absolut rekommendera det :). har det alltid med mig i väskan, det tar ju ingen plats alls! och det kan ju helt klart vara räddningen för den som för sent inser att den valde för litet lagringsutrymme. just ja, det slår mig nu att jag måste tipsa en kollega om detta också, han ångrar bittert att han bara tog med 16GB när han köpte sin iPhone 6, för han använder den i jobbet och tar massor med bilder med den

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Jens]
2015-04-25 19:17
#9

Jag kanske avvaktar lite för priset är lite i överkant ännu.

kissidor
2015-04-25 19:55
#10

ja det kommer ju säkert fler och billigare alternativ vad det lider

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Jens]
2015-04-25 19:58
#11

Det tror jag också. 🙂

BeaW
2015-06-08 14:56
#12

#4 - kissidor, jag har ingen aning då jag bara blir arg😡 på spotify för min dator är en liten liten acerone och den orkar nästan inte köra spotify. (jag borde ju bli arg på datorn, men blir jag det så måste jag ju inse att en ny är av nöden….)😭😭

Jag bränner av mina egna skivor och köper enstaka låtar via iTunes, så jag vet inte, men om spotify tillåter det i Android så varför skulle det vara skillnad i iPhone? (jo jag vet, ibland är det så i alla fall) - men tyvärr är jag inte till nån hjälp i det fallet. 

Å ursäkta att det tog tid att svara - jag har så mycket på jobbet så här års så jag har inte tid för problemlösning!

kissidor
2015-06-08 15:37
#13

åh, verkligen ingen fara beaW - du behövde inte svara för min skull 🙂, det var mest en fråga jag filosoferade lite över för att påtala att det inte är helt säkert att det här extra lagringsutrymmet funkar till allt man skulle vilja ha det till, för TS skull och andra som kanske läser tråden.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
Upp till toppen
Annons: